Linnakodanike tähelepanekud parendavad liiklust

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Võidu tänava parkimisprobleem - üks suund pargitakse kinni.
Võidu tänava parkimisprobleem - üks suund pargitakse kinni. Foto: Meelis Meilbaum

Ülemöödunud nädalal kutsus Virumaa Teataja lugejaid üles juhtima tähelepanu liiklus- ja transpordikorralduslikele murekohtadele Rakveres. Üleskutsest selgunud enim mainitud probleemkohtadega tutvusid ja jagasid kommentaare Rakvere abilinnapea Allar Aron ning teedeinsener Lennart Korbe.

Probleem: Õie ja Tõru tänava ristmikul varjab võsa nähtavust

Õie ja Tõru tänava ristmikul varjab Õie tänava tammiku äärne võsa Tammiku tänava poolt Tõru tänavale vasakpööret tehes vastutulevad autod. Võsa on tänaseks maha võetud ja võib öelda, et probleemi enam ei ole.

Lennart Korbe sõnul tegeleb suvel lokkama hakanud võsa mahalõi­ka­misega linna haljastus. Võsaprobleem olevat üldisem, mitte ainult ühes ­kohas, eriti just kurvidele jääv võsa piirab nähtavust nii mõneski kohas.

Karja tänava kehvad kõnniteed

Karja tänaval liiklejaid pahandab sealsete kõnniteede puudumine. Teedeinseneri tõdemusel on kõnniteid küll siin-seal linnas lapitud, kuid viimased kolm aastat puuduvat linna eelarves selleks raha.

Põhiliseks süüdlaseks peab spetsialist just majanduslangust, mis teede remondiks saadavat raha ligi poole võrra vähendas.

Abilinnapea Allar Aroni ütlusel on linn kõnniteedega tegelenud peaasjalikult sõiduteede arvelt, kuid järgmiseks aastaks on lootust, et riik eraldab kümme protsenti kütuseaktsiisist, siis saab ehk raha ka kõnniteede remondiks.

Ringtee Karja tänava ja Rägavere tee ristmikule

Hommikusel tipptunnil suisa võimatuks tembeldatud Karja tänava ja Rägavere tee ristmikku hakkab ühendama ringtee, mille puuduse üle Rakveres küll kurta ei saa, kuid mis teedeinseneri hinnangul end igati õigustavad ning liikluse märksa sujuvamaks muudavad.

“Kui vaadata Tallinna ja Võidu tänava ristmikku, siis enne ringristmiku rajamist oli seal hommikuti suisa võimatu üle tee saada, nüüd saab ikkagi peale. Ringteed on maitse küsimus, Euroopas on need väga levinud,” selgitas Korbe.

Abilinnapea kinnitusel on Rägavere tee linna jaoks üks prioriteetsemaid, millega järgmisel aastal põhjalikumalt tegelema hakatakse. Praegu oodatakse eelkõige torutööde lõppemist, kuna siis saab ka tee remondile keskenduda.

Salakaval foor Tuleviku tänava ja Rägavere tee ristmikul

Liiklejad on täheldanud, et vasakpööret võimaldav foor alati ei tööta. “Probleem saab tekkida ainult siis, kui fooris on režiimi muutus, mis päevas toimub umbes neli korda. Tipptunnil on vasakpöördeks antud ­rohkem ­aega kui muidu ja kui nüüd juht satub liikumisanduri piirkonda just režiimi vahetuse ajal, siis võib juhtuda, et roheline tuli kohe ei sütti ja tuleb oodata üks tsükkel punase ­tule taga,” selgitas Lennart Korbe, miks foori vasakpööret võimaldav tuli ei pruugi süttida, samas pidas spetsialist seda olukorda siiski üsna harvaks.

Enda sõnul sõitvat ta sellel ristmikul sageli ja vasakpöördega tal probleeme tekkinud ei ole.

Samas pidasid nii Korbe kui Aron liikumisanduriga ristmikku väga tõhusaks, sest vasakpöördeks süttib lubav tuli vaid siis, kui tõesti on juhte, kes oma sõidukiga vastavat manöövrit sooritada soovivad.

Vastasel juhul kannataks ristmiku läbilaskvus ning teised juhid peaksid asjatult ootama.

Liikumisanduri tööd võivad har­vadel juhtudel häirida väga tihe lumesadu või muud rasked ilmaolud, kuid seda annab vältida, kui ristmikule läheneda aeglase kiirusega ning end sel moel võimalikult märgatavaks teha.

“Nihkes” ristmik rahustab liiklust

Kuigi linnakodanike meelest võib Pihlaka kohviku ja Aqva keskuse nurgal oleva ristmiku kummaline asetus tunduda ajuvabana, on see teedeinseneri sõnul väga praktiline.

Kuigi algselt olevat ristmikule projekteeritud ringliiklusega tee, rahustab ka pisut nihkes ristmik piisaval määral liiklust ning uue ringtee ehitamine poleks liiklusohutuse suhtes otstarbekam.

Jaama tänavale joonistatud ülekäiguradade puhul on arvestatud inimeste vajadusi

Näituse tänava juures on olemas ­toimiv ülekäigurada. Korbe sõnul võiks ainsaks mõttekohaks olla raudteejaama piirkond, kus ülekäigurada küll puudub, kuid kus liigub ka üsna vähe inimesi. “Raudteejaama  võiks ehk küsimärgi alla panna,” arvas Aron.

“Probleemkohaks on muidugi ülesõit, aga sinna ei ole võimalik ülekäigurada teha, sest inimese järel ootav auto paneks rongid kinni. Me oleme seda komisjonis mõelnud, kuid sinna ülekäiku rajada ei saa,” rääkis teedeinsener.

Eesti Posti parklast vasakpööre on lubatud manööver

Kuigi Maxima juurde ristmiku ehi­ta­misega on Eesti Posti parklast va­sakpöörde sooritamisel tekkinud olukord, et tuleb ületada kahekordne ­pidevjoon, mis lubatud ei ole, on abilinnapea sõnul tegemist segadusega, mis võetakse arutlusele liikluskomisjonis.

“Vasakpööre postimaja parklast Aqva keskuse suunas peaks olema täiesti lubatud, kuigi teele on märgitud kahekordne pidevjoon,” märkis Aron.

Karja ja Vabaduse tänava kitsas ristmik ootab laiendamistöid

Lennart Korbe (tagaplaanil) kinnitusel on Vabaduse halva nähtavusega ja liiklejaile peavalu põhjustavale ristmikule hange tehtud ning projekt tellitud, see tähendab, et käimas on projekteerimine, mis näeb ette ristmiku avaramaks ehitamise. “Projekt peaks valmima aasta lõpuks ja siis saab ka konkreetsetest summadest rääkida,” ütles Korbe.

Ristmiku avardamine näeb ette Karja tänava nihutamist umbes kaks meetrit haigla poole, seega jäävad ka majad tänavast kaugemale, samuti tulevad ristmikule ülekäigurajad koos ohutussaartega. “Põhiprobleem selle ristmiku puhul ongi just seoses Rakvere gümnaasiumi poolt lähenemisega, kus stoppmärgi taga on väga piiratud nähtavus,” sõnas Allar Aron.

Võidu tänava parkimisprobleem - üks suund pargitakse kinni

Lugejate meelest on murekohaks Võidu ja Rohuaia tänava ristis oleva uue maja ees parkivad autod, mis panevad kahesuunalisel teelõigul osa teest täiesti kinni.

“See probleem on liikluskomisjonis teemaks olnud, kuid tookord hääletati selle kasuks, et parkimine osaliselt ära keelata,” rääkis Korbe. Suvel jõustunud otsuse tulemusena märgistati osa kõnnitee servast kollase joonega. Korbe arvates tuleb aru saada ka majaelanikest, kellel pole autosid kuhugi parkida, samas tekitavad maja ees parkivad autod siiski liiklusohtliku olukorra mõlemalt poolt liikujaile.

Allar Aroni arvates tuleks teema liikluskomisjonis siiski uuesti tõstatada.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles