Rahva hääl muutis liiklus­korraldust

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parkimine segab liiklust - peagi need autod enam selles kohas seista ei tohi.
Parkimine segab liiklust - peagi need autod enam selles kohas seista ei tohi. Foto: Meelis Meilbaum

Sel nädalal toimunud liikluskomisjoni koosolekul arutati linnakodanike tehtud ettepanekuid liikluse parandamiseks Rakveres. Arutluse ajendiks oli Virumaa Teataja üleskutse kodanikele, pööramaks tähelepanu murekohtadele linna liikluses.

“Rakvere linnavalitsus on tänulik kõigile linnakodanikele asjalike ettepanekute esitamise eest. Koos saame muuta liiklust linnas paremaks ja turvalisemaks,” ütles abilinnapea Allar Aron, kes juhib ka linnavalitsuse liikluskomisjoni tööd.

Esmalt võeti üles liiklejate tõstatatud probleem, et liiga hele videoreklaam Tsentrumi seinal juhib autojuhtide tähelepanu pimedal ajal kõrvale. Komisjon pidas otstarbekaks pärida videoekraani omanikult, kas poleks võimalik ekraani heledust pimedal ajal muuta.

Oluliseks peeti ka arusaamatust, mis tekib Eesti Posti parklast vasakpööret sooritades, sest praegu mahamärgitud väljasõit Eesti Posti parklast keelab vasakpöörde sooritamise Jakobsoni tänavale. Komisjon pidas kodanike ettepanekut põhjendatuks ja uute joonte mahamärkimise järel tekib liiklejatel võimalus sooritada parklast vasakpööre Jakobsoni tänavale. See lahendus ei koormaks ka liigselt Jakobsoni-Tallinna tänava fooriga ristmikku.

Kodanikud on soovinud Jaama tänaval jalakäijate ülekäiguraja tähistamist. Komisjon kaalus ettepanekut ja pidas mõistlikuks tulla selle küsimuse juurde tagasi kevadel.

Lilleoru ja Tartu tänava jalgratta- ja jalgtee ristumiskoht tähistatakse ohutuma liikluse tagamiseks kergliiklustee märgiga.

Kuigi Parkali-Jakobsoni ristmikule soovisid kodanikud teistsugust lahendust, leidis komisjon, et senine, n-ö nihkes ristmiku lahendus on liiklejate jaoks siiski ohutu ja parim. Uued lahendused vajavad suuri ümberkorraldamisi. Kaalumisel on olnud selle ristmiku muutmine ringristmikuks, kuid see vähendab parkimiskohti Parkali tänava parklas.

Küll aga pidas liikluskomisjon otstarbekaks ristmikul parema nähtavuse tagamiseks keelata autode parkimise Parkali tänaval paari­kümne meetri ulatuses Pihlaka kondiitriäri vastas Lukoili tankla kõrval.

Komisjon oli nõus ettepanekuga keelata parkimine-peatumine Võidu ja Rohuaia tänava ristis oleva uue maja ees, sest seal seisvad autod panevad kahesuunalise liiklusega teeosa täielikult kinni ja Rohuaia tänava väljasõit Võidu-Tallinna tänava poole on väga ohtlik. Liikluskomisjon otsustas ohutuse suurendamiseks pikendada parkimise keeluala ja paigaldada vastav tähistus.

Linnakodanikud on avaldanud mõtet muuta Pikk tänav ühe- ja Lai tänav kahesuunaliseks.

Jätkuvalt oldi päri kahesuunalise liiklusega Pikal tänaval. Pika ja Posti tänava ristmikul otsustas komisjon keelata autode parkimise, mis kitsendab nende liiklejate vaatevälja, kes pööravad Posti tänavalt Pikale tänavale.

Laia tänava Tallinna tänava poolne osa on ühesuunaline, et vähendada Tallinna tänava liikluskoormust. Kui muuta Laia tänava ühesuunaline osa kahesuunaliseks, kaoksid sealt parkimiskohad. Liiklust saaks sel ristmikul korraldada ainult foori abil, kuid pole mõtet 100 meetri järel uut foori paigaldada.

Lisaks eelnevale puudub Laia tänava kahesuunaliseks muutmisel igasugune mõte, sest dubleerivad tänavad on Jakobsoni ja Laada tänav. Uue väljasõidu rajamine Laialt tänavalt Tallinna tänavale halvendaks ja aeglustaks liiklemist Tallinna tänaval, mis on aga linna üks tuiksooni.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles