Ohutus sõltub juhendite järgimisest

Toomas Herm
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Päästjate esialgsel hinnangul põhjustas eelmise nädala ööl vastu kolmapäeva Rakvere abilinnapea Sven Kesleri majapidamises põlengu elekter.
Päästjate esialgsel hinnangul põhjustas eelmise nädala ööl vastu kolmapäeva Rakvere abilinnapea Sven Kesleri majapidamises põlengu elekter. Foto: Meelis Meilbaum

Nädal tagasi ööl vastu kolmapäeva põles maha Rakvere abilinnapea Sven Kesleri elektri jõul liikunud ametiauto. Koos sellega läks tuleroaks kõrvalhoone.

Ida päästekeskusest öeldi, et põlengu täpsemad põhjused selguvad järgmisel nädalal. Üks versioonidest on, et tulekahju sai alguse elektriauto laadimisprotsessist.

Põhjused põhjusteks, aga seadmete paigaldamisel, kasutamisel, hooldamisel ja kontrollimisel tuleb vältida tuleohtu ning juhinduda õigusaktidest ja toote kasutusjuhendist.

Elektripaigaldist võib kasutada, kui see vastab elektriohutusseaduse nõuetele ja selle alusel õigusaktides sätestatule. Oluline on teada, et elektripaigaldise omanik peab korraldama selle tehnilise kontrolli, mille täpsema korra ja sageduse on määratlenud majandus- ja kommunikatsiooniminister.

Elektriautosid maale toova Silberauto kõneisik Andero Kaha selgitas, et elektriautot saab laadida tavalaadija ja kiirlaadijaga. Üldkasutatavad kiirlaadijad on paigaldatud üle Eesti.

Tavalaadimispunktid, mis on üles seatud näiteks munitsipaalasutuste juurde, on elektripaigaldised, mis on mõeldud spetsiaalselt elektriauto laadimiseks. Tavalaadimispunkti saab paigaldada ka koju, kuid kasutusjuhend nõuab enne paigaldamist projekti. Paigaldaja peab olema ametlikult tunnustatud. Kasutusjuhend soovitab, et laadimispunkt oleks valgustatud ja valvatav.

Nende tingimuste täitmine nõuab märkimisväärseid kulutusi. Kodulaadija paigaldamist toetab Kredex eraisikute puhul kuni 1000 euroga.

Kui aga ei ole võimalik spetsiaalset tavalaadijat paigaldada, siis saab läbi ka muude vahenditega. Siinjuures aga peab jällegi silmas pidama eeskirju ja kasutusjuhendit.

Kodudes võivad pistikupesa ja juhtmestiku olukord olla väga erinevad. Seepärast on enne elektriauto laadimist oluline kindlustada juhtmestiku vastavus kehtivatele normidele ja määrustele.

Mitsubishi Motors soovitab lasta oma kodu elektrijuhtmestikku kontrollida kvalifitseeritud elektrikul või ettevõtjal.

Elektriauto Mitsubishi i-MiEV laadimisel ei tohi kasutada pikendusjuhet ega harukarpi, vaid see peab toimuma ainult selleks otsatarbeks rajatud vooluringis. Vooluringil peab olema kas jääkvooludetektor või ülepinge jääkvooludetektor, mis kaitsevad elektririkete korral.

Elektriauto kasutusjuhendis on kirjas, et tulekahju vältimiseks tuleb laadimisel kasutada eraldi maandatud ja veekindlat pistikupesa, mille voolutugevus on vähemalt samaväärne või suurem kui Mitsubishi Motorsi nõutud 10 amprit.

Mõistagi tuleb enne laadimist veenduda, et kaabel oleks kuiv, kahjustamata ja täies ulatuses lahti keritud.

Elektriauto Mitsubishi i-MiEV on enne tootmisse jõudmist läbinud pool miljonit testkilomeetrit. Alates 2009. aastast oli septembri seisuga maailmas müüdud 26 000 sõidukit. Enne Kesleri autoga juhtunut teated tuleõnnetustest puudusid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles