Soo aitab teedeehitajatel uusi lahendusi proovida

, peatoimetaja asetäitja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eilse tööpäeva lõpus tegeldi peaasjalikult pinnase tasandamisega. Loodetavasti annavad katsetused tulemusi.
Eilse tööpäeva lõpus tegeldi peaasjalikult pinnase tasandamisega. Loodetavasti annavad katsetused tulemusi. Foto: Arvet Mägi/Virumaa Teataja

Kuigi põlevkivituhka on teedeehituses varemgi kasutatud, pole seni rahuldavat tulemust saadud. Liiklejate meelehärmiks suletud Simuna-Vaiatu kõrvalmaantee lõik annab inseneridele aga võimaluse proovida uusi lahendusi just Eestile omasel metsasel ja soisel alal.

Väike-Maarja vallas asuva riigimaantee Simuna-Vaiatu kilomeetrine lõik ongi katseks välja valitud, sest tegu on stabiliseerimise tehnoloogiate kasutamiseks sobiliku metsase ja soise alaga. Maanteeameti Ida regiooni planeeringute osakonna juhataja Anti Palmi sõnul pannakse projekti käigus teelõigule uus katend ja korrastatakse veeäravoolusüsteemid.

“Sobivaimate materjalide väljatöötamiseks on laboratoorseid katsetusi tehtud Ramboll Eesti ASi emaettevõtte Soome laboratooriumis,” täpsustas Palmi ja lisas, et katselõigu abil uuritakse kahe tehnoloogia efektiivsust ja majanduslikku soodsust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles