Huvi Ukraina toodete vastu pole oluliselt suurenenud

Kristi Ehrlich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ukraina tooted poeriiulis.
Ukraina tooted poeriiulis. Foto: Meelis Meilbaum

Ukrainas toimuvatest sündmustest ja neist tulenevalt sotsiaal­võrgustikus levivast üleskutsest “Ostke Ukraina tooteid” hoolimata ei ole kauplejad täheldanud suurenenud huvi Ukraina kaupade vastu.

Eesti kabandusvõrgust leiab tooteid, nagu hoidised, jäme sool, kommid, veinid, šampused, letšod, mahlad ja mitmesugused kosmeetikatooted, mis valmistatud Ukrainas.

Just neid tooteid innustatakse üleskutsega ostma, et kas või sümboolselt toetada majanduslikes raskustes Ukrainat.

Selverites on Ukraina tooted klientidele nähtavamale kohale paigutatud, kuid Rakvere Krooni Selveri juhataja Helgi Averi sõnul pole see tingitud Ukraina sündmustest, vaid tegemist on tavapärase kampaaniaga.

Aver ütles, et märkmisväärset ostuhuvi Ukraina toodete vastu ei ole nad täheldanud, ka pole hakanud kliendid neid tooteid agaramalt küsima.

Sama kinnitas Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna juht Ty Lehtmäe. “Praegu meie kaupluste andmed märgatavat muutust just nimelt Ukraina päritolu toodete ostmise kohta ei näita. Vastavad üleskutsed on siiski veel üsna värsked, seetõttu me selle baasilt kaugeleulatuvaid järeldusi teha ei julge,” kõneles Lehtmäe.

Ta lisas, et Eesti tarbija jaoks on enamasti esmatähtis ikkagi hind ning see suunab ostjate käitumist. Seepärast võib mõne toote puhul, näiteks tulenevalt käimasolevast kampaaniast või sisseostuhinnast, teatud perioodil nõudlus järsku suureneda, kuid seejärel võib see taas tavapärasele tasemele tagasi minna.

Rakvere Krooni keskuses tegutsevast kommipoest, mis Ukraina ja Venemaa maiustusi müüb, öeldi, et nende kliendid eelistavad hoopis enam Venemaa komme.

Teatavat suuremat huvi Ukraina toodete vastu on siiski märganud Rimi ja Säästumarketi kauplused, kus Ukrainast pärit tooteid on ühtekokku enam kui sada. “Need on tooted, millel on oma ostjaskond täiesti olemas ning viimastel kuudel oleme märganud, et nii mõnelgi neist on müüginumbrid ka tõusnud,” lausus Rimi Eesti Food ASi pressiesindaja Katrin Bats. Ta tõi näiteks, et enam kui veerandi võrra on tõusnud Ukraina päritolu Sadochoki mahlade müük.

Et Ukraina toodetel on oma kindel ostjaskond, pole Rimides ja Säästumarketites neile toodetele eraldi väljapanekut. “Ehk siis eeldame, et tarbijad leiavad need tooted ise üles,” märkis Bats.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles