Tom Stoppardi võrratu näidend “Rosencrantz ja Guildenstern on surnud” (1966) kuulub absurdikomöödia kullafondi. Shakespeare’i “Hamleti” kõrvaltegelaste asetamine mängu keskpunkti on uhke võimalus mõtestada väikese inimese saatust elu suurel näitelaval.
Tellijale
Näitlejad – inimeste vastandid, saatuse saadikud
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Üllar Saaremäe eksistentsiaalse võllahuumoriga lavastus Ugalas meenutab mentaalsuselt tema “Johannese passiooni” (Rakvere teater 2005): eks viskle ka Rosencrantz ja Guildenstern (Ros ja Guil) vahekoja ajatus tõmbetuules, kus neile nende surma etendatakse.