Maakoolide rasked valikud: diplom või inimene

Eva Samolberg
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Selleks, et poistest kasvaksid tublid mehed, tuleb õppida esmaseid töövõtteid.
Selleks, et poistest kasvaksid tublid mehed, tuleb õppida esmaseid töövõtteid. Foto: Kristjan Teedema

Vähem kui kahe nädala pärast on 1. september ja koolid teevad veel viimaseid ponnistusi, et olla õpilaste koolitulekuks täies töövalmiduses. Nii mõneski koolis on suurimaks mureks puuduvate õpetajate leidmine.

Rakke gümnaasiumi direktor Arvo Sakjas rääkis, et väikeses kohas, nagu Rakke seda on, tekitab õpetajate leidmine alati peavalu. Isegi toimiv rongiliiklus ei meelita noori sinna tööle. “Need jutud, et palk tõuseb ja õpetajaamet muutub populaarseks, ei vasta tegelikult reaalsusele,” tõdes direktor ja lisas, et kuigi läbi raskuste, minnakse uuele õppeaastale siiski vastu täidetud ametikohtadega.

Üheks põhjuseks, miks maakoolid õpetajate seas populaarsed ei ole, on asjaolu, et töötajatele täiskoha pakkumine on neis haridusasutustes sageli võimatu. Nii peab koolijuht langetama ka valikuid, kas lähtuda töötajate palkamisel diplomist või sellest, et oleks tubli inimene, kes lapsi õpetada tahaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles