Vanemate mõtlematus viib lastelt kooliharjumuse

Eva Samolberg-Palmi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui algklasside lapsed käivad koolis veel enam-vähem muretult, siis õppetundidest viilimine saab suurema hoo just põhikoolis. Kui õpetajad püüavad popitavat last järjele aidata, siis liialt järeleandlikud vanemad teevad lapsele kergekäeliselt puudumistõendeid kirjutades talle hoopis karuteene.
Kui algklasside lapsed käivad koolis veel enam-vähem muretult, siis õppetundidest viilimine saab suurema hoo just põhikoolis. Kui õpetajad püüavad popitavat last järjele aidata, siis liialt järeleandlikud vanemad teevad lapsele kergekäeliselt puudumistõendeid kirjutades talle hoopis karuteene. Foto: Marianne Loorents

Võiks ju arvata, et e-ajastul pole koolitundidest viilimine kuigi lihtne – moodsate seadmete abil saab mamma oma lapse tegemistel silma peal hoida. Tegelikult aga algavad esimesed popitamised juba algklassides ning sageli soodustavad vanemad lapse puudumisi.

Haljala gümnaasiumi direktor Inge Laiv rääkis, et puudumiste tekkimist soosivad sageli lastevanemad, kes kirjutavad lapsele liiga kergekäeliselt puudumistõendi. “Selliste puudumiste põhjused on enamasti otsitud ega ole objektiivsed,” selgitas koolijuht.

Haljalas pööratakse puudumistele tähelepanu eeskätt vanematega suheldes. Kui õpilane puudub teist päeva järjest, kuid koolile ei ole sellest teatatud, võtab klassijuhataja lapsevanemaga ühendust ning püüab teada saada lapse puudumise põhjuse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles