Kas on elu peale pealinna?

, Kunda sadama direktor
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aleksander Nikolajev, Kunda sadama direktor.
Aleksander Nikolajev, Kunda sadama direktor. Foto: Erakogu

Kunda sadama arenguvisioonis oleme ette näinud rahvusvahelise liinilaevanduse tekke otse üle Soome lahe ajaloolisel Kotka–Kunda liinil.

Selle visiooni kõige põnevamad väljakutsed on seotud just unistustega uhketest reisilaevadest, ilusatest terminalihoonetest, suveriietes külalistest – sooviks ka natuke šikki vahelduseks kaubasadama ümarpalgi- või kivisöelaadungitele. Kes ei tahaks “valget tööd” teha. Nagu ikka, saavad suured plaanid tihtipeale alguse juhuse tahtel.

Ühel jaanipäevajärgsel päeval kolm aastat tagasi võõrustas meie sadamakapten ­Eiki Orgmets ühte Loode-Venemaa turismiettevõtjate delegatsiooni. Nad olid Virumaa mereranniku suvest väga vaimustunud ja viskasid õhku idee: miks sõidetakse laevaga ­ainult Soome ja Eesti vahet, ühendame parem juba kolm riiki kruiisiliiniga ja küll siis hakkab elu käima. Nõnda sündis uitmõte ühendada kolm merelinna, mille kõigi nimed algavad puhtjuhuslikult k-tähega: Kotka, Kroonlinn ja Kunda. Nii tuligi hiljem esimesena avalikkuse ette KKK-liini projekt, mis küll transformeerus rahvusvaheliselt natuke kõlavamaks lühendiks TriK (Three K inglise keeles või TriK vene keeles).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles