Ärkavad hiiud ja tantsivad neitsid

Inna Grünfeldt
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vanameister Lembit Sarapuu maalib pilte, millest on võimatu mööda vaadata.
Vanameister Lembit Sarapuu maalib pilte, millest on võimatu mööda vaadata. Foto: Fotod: Marianne Loorents, montaaž

Hiiud ja libaloomad möllavad Rakveres. Kalevipoeg valgustab allilma põleva puuga, libarebane võtab võrgutavaid poose ning sinisilmne näitsik naudib karumehe käpahaaret.

Lembit Sarapuu näitusel “Ärkamine nõidusunest” saab Rakvere Galeriis näha maale, mis tekitasid ärkamiseelsel ajal skandaale, aga ka viimastel aastatel valminud kavalalt mõttekihilisi teoseid.

“See koobas on Vääna-Jõesuu lähedal. Elasin talvel selles koopas mitu ööd-päeva. Olid jääpurikad. Kuu paistis. Seal taga tilkus vett,” rääkis Lembit Sarapuu maalist “Kalevipoeg allmaailmas”. Kalevipoeg, kes valgustab pimedusse mattunud koobast põleva puuga, on pildil kunstniku kujutlus. Aasta oli siis 1988 ja niisuguste piltidega, kus alasti maskuliinsus maksimumile keeratud, polnud publik sugugi harjunud. “Eks öeldi ikka igasugust, sõimata olen kõvasti saanud. Pahandusi on palju olnud,” ütles kunstnik. Toona tegid eesti kunstitargad – nii Sarapuu neid nimetab – maalid maatasa, aga soomlased tundsid teoste vastu kohe elavat huvi. “Mulle öeldi Eestis, et mu maalid ei kõlba kuskile, samas Soomes tehti rändnäitus,” meenutas Lembit Sarapuu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles