Virumaa vallad tahavad kõnniteede abil konkurentsis püsida

Andres Pulver
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Märtsis kuulutatakse Eesti vabariigi sajanda sünnipäeva ürituste raames välja Pika tänava arhitektuurikonkurss.
Märtsis kuulutatakse Eesti vabariigi sajanda sünnipäeva ürituste raames välja Pika tänava arhitektuurikonkurss. Foto: Meelis Meilbaum

Enam kui pooled valdadest tahavad oma konkurentsivõimet parandada kergliiklusteid rajades, suurprojekte kavandavad Rakvere ja Kunda linn.

Piirkondade konkurentsivõime tugevdamise investeeringutoetust küsivad kergliiklusteede ehitamiseks näiteks Haljala, Kadrina, Laekvere, Rakke, Rägavere, Vihula, Viru-Nigula ja Rakvere vald.

Lääne-Virumaa Omavalitsuste Liidu (VIROL) juhataja Mihkel Juhkami ütles, et kui eelmisel korral, mil samalaadset raha jagati KOIT-kava sildi all, fantaseerisid kohalikud juhid koolide ja kultuurimajade korrastamise teemal, siis nüüd mõeldakse millegipärast kergliiklusteedest.

“Ma kahtlen, kas need sellises mahus läbi lähevad, sest kui palju kergliiklustee piirkonna konkurentsivõimet ikka tõstab,” arutles Juhkami.

Kunda linnapea Jüri Landberg rääkis, et Kunda prioriteet on sadama reisiterminali arendus, mille eeldatavaks hinnaks on kolm miljonit eurot. “Ei taha teiste kohta halvasti öelda, ent kõnniteede rajamine on nii ja naa, aga meie terminal on maakondlik projekt, millest võidavad kõik ja kõige rohkem loomulikult Rakvere linn,” lausus ta.

Kogu Kunda sadama arendamise projekt maksab umbes 15 miljonit eurot, näiteks kaid ehitab valmis sadam ise.

Omavalitsustel tuleb arvestada ka omaosalusega, mis kõnealuse programmi toetuste puhul on 15%. “Kundal laenuvõimekust jätkub,” rõhutas Landberg, et omafinantseeringu puudumise tõttu asi tegemata ei jää. Peamine, kui euroraha ikka tuleks.

Loe lähemalt SIIT.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles