Vallavanem Alari Kirt: pangakontorita hakkama saamine pole elanike jaoks lihtne

Eva Klaas
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tapa vallavanem Alar Kirt.
Tapa vallavanem Alar Kirt. Foto: Marianne Loorents

Tapa vallavanem Alari Kirt käis vaatamas, milline olukord on pangabussi peatuskohas ning tõdes teisipäeval kella poole nelja paiku pärastlõunal, et ootajaid oli tõesti palju-kolmekümne ringis.

„Tuul puhub ja lund sajab. Selge, et sellise ilmaga ootamine inimeste jaoks lihtne ei ole,” konstanteeris vallavanem.

Alari Kirt ütles, et sellest ajast, kui pangakontor suvel kinni pandi ja kaks korda kuus pangabuss käima hakkas, on muredega tema poole pöördutud üsna mitmel korral korral ning tunnistas, et nüüdki üks kodanik helistas.

„Rääkisime temaga pikalt, algul oli ta väga pahane. Aga tundus, et ta sai aru omavalitsuse toimimisest,” rääkis Kirt.

Vallavanem tõdes, et teinekord on inimestel raske mõista, et vald ei saa mõjutada eraettevõtlust.

Mõned Tapa elanikud on kurtnud Virumaa Teatajale, toetudes jutuajamistele pangatöötajatega, et Swedbank on vallalt pinda küsinud, kuid omavalitsus ei ole seda võimaldanud. Küsimus ruumist tekkis seoses sellega, et Swedbank avas pärast pangakontorite sulgemist enamikus neis paikades väikekontorid, kus sularahatehinguid teha ei saa, küll aga teisi pangatoiminguid. On aga ka inimesi, kes on aru saanud, et ruumide vajadus on seotud pangabussi külaskäikudega ning soojas toas teenindamisega.

Alari Kirt meenutas, et kui Swedbanki kontor suvel suleti, siis tõesti pank nende poole pöördus. Vallamajas sellist ruumi ei olnud, nagu pank väikekontori tarvis soovis, kuid samas pakuti teisi võimalusi, suheldi eraomanikega, vahendati nende kontakte ning käidi panga esindajatega koos ka mitut kohta vaatamas. Need võimalused aga pangale ei sobinud.

Grossi poe esise platsil pangabussi peatumise kohta tegi Tapa vald Swedbankile suuresti ettepaneku just seetõttu, et seal on võimalik näiteks  kaubanduseksusesse sisse ootama minna.

Swedbanki Rakvere kontori juhataja Tiia Saremat on septembris Virumaa Teatajale öelnud, et Tapal pangapunkti avamiseks kohe sobilikku ruumi ei leidunud ja vallaga jõuti kokkuleppele, et parim ja kiireim võimalik lahendus pangateenust jätkata on pangabuss.

Siis rääkis Saremat, et sügisel külastatakse Tapa vallajuhte, et rääkida senistest kogemusest ja tagasisidest ning ollakse jätkuvalt valmis arutama ka panga teeninduspunkti võimalust.

Vallavanem tõdes, et kohtumine tõepoolest sügisel aset leidis, aga Swedbanki sõnum statistikale tuginedes oli, et inimeste arv ei ole nii suur, et neid ei jõuaks pangabussi külastusajal ära teenindada ning palju on ka toiminguid kaartidega, mida saab teha automaatides.

Alari Kirt ütles, et ta mõistab inimeste muret, kuid samas ta ei oska hinnata, kui kaua pangabussis toimingute peale aega läheb ning kui kaua ootama peab. Üks asi, millega inimesed veel arvestama peavad, on see, et kui tuleb väikekontor, kaob võimalus külastada pangabussi.

„Selge, et on inimesi, kes ei saa rahaautomaatide kasutamisega ise hakkama ning paraku vajavad abi ja juhendamist,” nentis Alari Kirt.

„See, kas Tapal oleks vaja väikekontorit, on veel kaalumisel ning mõtet selle loomisest pole maha kantud,” rääkis Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask teispäeval.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles