Tallinnas on tasuta ühistransport toiminud kaks aastat. Mul on hea meel, et just pealinna edukas kogemus on viinud meid pika sammu võrra lähemale tasuta ühistranspordi rakendamisele terves Eestis. Tasuta ühistranspordi üleriigilises vajaduses pole ju tegelikult juba ammu kaheldud, tunnistagem ausalt, meie maakondades on sotsiaalmajanduslik nõudlus tasuta ühistranspordi järele oluliselt suuremgi kui pealinnas. Kuna see aga töötab edukalt Tallinnas, siis pole mingit kahtlust, et mujal Eestis oleksid tulemused vähemalt niisama head. Ilmselt aga veelgi paremad.
Tellijale
Tasuta ühistransport on meie kõigi huvides
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Esiteks on tasuta ühistranspordil väga tugev sotsiaalne mõõde: liikumisvõimaluse tagamine kõigile sissetulekust ja elukohast sõltumata on elu säilitamiseks tervel Eestimaal kriitilise tähtsusega. Teiseks elavdab see Eesti majandust. Võidavad ettevõtjad ja töötajad, sest töö otsimise ja vastuvõetavate töökohtade areaal laieneb oluliselt. Samuti paneb tasuta ühistransport rohkem liikuma eelkõige just kohalike kaupade ja teenuste tarbijad. See tõmbab käima sisetarbimise. Ja muidugi on see kasulik terve Eesti keskkonnale, sest autoliiklus hõreneb. Vähem kuluvad teed on olulised nii omavalitsustele kui ka riigieelarvele.