Paljud inimesed ei oska pangaautomaate kasutada

Eva Klaas
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Detsembri lõpus, kui pangabuss Tapal peatus, ootasid inimesed tuulise ja tuisuse ilmaga telleri jutule pääsemist mitu tundi.
Detsembri lõpus, kui pangabuss Tapal peatus, ootasid inimesed tuulise ja tuisuse ilmaga telleri jutule pääsemist mitu tundi. Foto: Erakogu

Aasta eelviimasel päeval külastas Tapal pangabussi üle 80 inimese, kellest enam kui kolmandik tahtis kasutada pangaautomaate.

Tapa vallavanem Alari Kirt rääkis, et koos Swedbanki esindajatega vaadati üle pangabussi kasutamise statistika ning tema jaoks oli üllatav, et hulk inimesi tahtis automaate kasutada just pangabussis, kuigi nii raha sisse- kui väljamakseautomaat on sealsamas lähedal.

Ilmselt on küsimus selles, et bussis on võimalik pangaautomaadi juures hätta jäädes konsultandilt abi küsida.

Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask ütles, et pärast seda, kui Swedbank suvel Tapal kontori sulges, on pangabuss peatunud seal 14 korral. Kui keskmiselt ühe külastuskorra ajal on teller teenindanud Tapal umbes 30 inimest ning kümmekond inimest kasutanud automaate, siis kahel peatuskorral – 15. juulil ja 30. detsembril – on olnud külastajate arv oluliselt suurem. Kui esimese korra klientide suurt huvi võis põhjendada suuresti uudishimuga, siis detsembri lõpus, pühade ajal, kasvas klientide arv üle Eesti ka teistes pangabussi peatuskohtades.

Mõlemal korral käis pangabussis umbes 80 inimest, kellest 30 kasutas automaate.

Paljud detsembri lõpus pangabussi külastanud kliendid tulid järele oma ­uutele pangakaartidele. Neile tuli üllatusena, et pank saadab kaarte tasuta posti teel koju.

Alari Kirt leidis, et kuigi kõik inimesed ei usaldagi pangaasjade ajamisel teisi kanaleid peale isikliku suhtluse, tuntakse puudust ilmselt informatsioonist ning mõneti on see panga tegemata töö.

Vallavanema palvel saatis Swedbank jaanuaris ilmuvasse Tapa valla nii eesti- kui venekeelsesse kohalikku lehte loo pangateenuste kasutamisest.

Kohtumisel arutati ka võimalust avada Tapal väikekontor ehk teeninduspunkt, nagu tehti enamikus kohtades, kus suvel pangakontor suleti.

Vallavanem ütles, et kui suvel ei olnud Tapa vallal pakkuda pangale ruumi, mis asuks kesklinnas, kuuluks omavalitsusele ja vastaks panga nõudmistele, siis praeguseks on Swedbank tingimustes järeleandmisi teinud.

“Vaatasime võimalused üle ja pakkusime välja ühe raamatukogus asuva ruumi,” sõnas Alari Kirt.

Vallavanem avaldas lootust, et Swed­banki teenuseid saab edaspidi kasutada ka postkontoris.

“Tänaseks oleme jõudnud Omnivaga lepinguliste läbirääkimisteni, mille lõpetamist takistavad vaid üksikud tehnilised ja juriidilised detailid,” märkis Mart Siilivask ning lisas, et kokkulepe loodetakse alla kirjutada lähinädalatel.

Kui kõik sujub plaanipäraselt, hakatakse umbes 200 postkontoris terminalide vahendusel pakkuma oma klientidele sularaha sisse- ja väljamakseteenuseid, samuti saab sooritada makseid ja teha ülekandeid.

Eelmisel nädalal toimus Tapa vallajuhtide ja Swedbanki esindajate kohtumine, kus analüüsiti muu hulgas, miks tekkis olukord, et inimesed pidid ootama pangabussi pääsemist mitu tundi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles