Klaasikunst: Põlemisest peenisteni

Inna Grünfeldt
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kunstnike klaasimängud ei väsi üllatamast vormikuse ja värvikusega, mõtte lennukuse ja vormi paindlikkusega.
Kunstnike klaasimängud ei väsi üllatamast vormikuse ja värvikusega, mõtte lennukuse ja vormi paindlikkusega. Foto: Meelis Meilbaum

Klaasikunstinäitus “Päris / Tehis” jõudis Rakverre koos klaasja kiilasjääga. Hapras, kuid ajakindlas materjalis peegelduvad kodukandi mäed ja inimkeha ilu, mälestused ja märkamata märgid.

Rakvere Galeriis on väljas kolmandik Eesti Klaasikunstnike Ühenduse aastanäitusest “Päris / Tehis”. Tööd kümnelt kunstnikult. Rohkem galeriisse ei mahu. Klaasikunstnikud on teostes esile toonud lemmikmaterjali võimalusterohkuse – sulatanud, valanud, puhunud, graveerinud ja lasergraveerinud, mänginud läbipaistvusele, värvikusele, koolduvusele, massiivsusele, salapärale.

“Klaasipuru on vormis moodustanud jäälossi või -koopa, milles sõidab väike kanuu,” tutvustas Riho Hütt Kadri Orgusaare tööd “Peegeldused”. “Need on Kohtla-Järve tuhamäed,” kommenteeris ta Aleksandra Pavlenkova liivavalu “Kodukandi mäed”.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles