Vene turist otsib head teenindust ja Eesti kaupa

Ago Gaškov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Turistide üks tõmbenumbreid Narvas on linnus, kus leidub tegevust mitmele maitsele.
Turistide üks tõmbenumbreid Narvas on linnus, kus leidub tegevust mitmele maitsele. Foto: Liis Treimann

Narvat külastav Venemaa turist oskab rõõmu tunda lihtsate asjade üle – ta ostab kaupu, mille ehtsuses on kindel, naudib head teenindust ja vaatab Astri kaubanduskeskuse kinos filme. See selgus äsja avaldatud uuringust, mille tegi Tartu ülikooli Narva kolledž.

Venemaalt Eestisse saabuvate turistide arv on alati olnud kõikuv, kuid langusele on ikka järgnenud tõus. “Ainult 14% turistidest kahtleb, kas nad tulevikus Eestisse tulevad. Nendestki on 60% piirialade elanikud,” ütles uuringu teinud Jelena Rootamm-Valter Tartu ülikooli Narva kolledžist. Tänavu on oodata turistide hulga vähenemist, ent see on väike, kõigest 8%. Küll aga lüheneb aeg, mis turistid Eestis veedavad. Seega väheneb ka olulisim näitaja, millega turistide aktiivsust mõõdetakse – ööbimiste arv.

Kaubaturistid, kes piirduvad vaid Ida-Virumaa külastamisega, teevad kõik oma ostud Narvas. Neile meeldib, et kõike saab osta ühest keskusest ja seal on hea teenindus. Teeninduse taset võrreldakse muidugi Venemaa omaga. “Väljend “по сравнению с Россией просто сказка” – Venemaaga võrreldes on see lihtsalt muinasjutuline – ei kõla võib-olla väga kõrge kvaliteedi tunnusena, võrdluslatt on ikkagi liiga madalale seatud,” tõdes Rootamm-Valter.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles