16. – 22. juunini toimub Rimides keskkonnanädal, mille eesmärk on tuletada klientidele meelde, et nad valiksid oma ostude pakkimiseks kilekoti asemel paber-, võrk- või riidest koti. Keskkonnanädalaks jõudsid Rimisse müügile ka loodussõbralikust kangast ostukotid, mille disaini on loonud ja valinud poe enda kliendid.
Kilekoti asemel poodle loodussõbraliku ostukotiga
„Oleme ainuke suurem jaekett, kus näiteks paberkott on soodsam kui kilekott. Suurtest kettidest oleme üks väheseid, kus müüakse ka puu- ja juurviljade pakendamiseks mõeldud korduvkasutatavaid võrkkotte,“ sõnas Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuht Andrija Lilleoja.
„Kilekottide liigne kasutamine on juba aastaid kõne all. Ilmselt on see aja küsimus, mil ka väikesed kilekotid pole enam terves Euroopas tasuta,“ lisas Lilleoja.
„Maailmas sureb miljoneid elusolendeid loodusesse sattunud plastjäätmete tõttu, puutumata pole sellest ka Eesti. Ülemaailmse probleemi lahendamine algab tegelikkuses igaühe väikestest otsustest, näiteks võttes poodi kaasa oma koti ning pakendades ka juur- ja juurviljad korduvkasutatavasse võrku. Oluline on siin koostöö kaubanduskettide, kes pakuvad klientidele kilekotile alternatiive, ning klientide vahel, kes teevad valikuid,” ütles Killerkoti kampaania eestvedaja Anneli Ohvril.
Rimi riidest poekoti disainikonkursi võitja Maria Karolin märkis, et peab loodushoiust palju lugu ning kilekotile eelistab alati paber- või riidekotti.
Oma lemmikdisaini valisid ka Rimi töötajad ning lisaks Maria Karolini kujundatud poekotile on müügil Jelena Golova disainitud kott.
Kangaskoti disainikonkurss on osa Rimi loodushoiuaktsioonist, mis kutsub inimesi üles tegema keskkonnasõbralikke valikuid. Kauplustekett kavatseb kangast poekottide disainikonkurssi korraldada ka järgmisel aastal.