“Meistri ja Margaritaga” kunstisuves

Inna Grünfeldt
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eveli Varikut kuulates tundub, justkui oleks Pärnu kunstisuve kureerimine puhas lust – pildid hüppavad metsast seintele, saalid muutuvad pesadeks, tegevuskunstiakt kujuneb defileeks.
Eveli Varikut kuulates tundub, justkui oleks Pärnu kunstisuve kureerimine puhas lust – pildid hüppavad metsast seintele, saalid muutuvad pesadeks, tegevuskunstiakt kujuneb defileeks. Foto: Daniel Rinaldo

Eveli Varikut kuulates tundub, justkui oleks Pärnu kunstisuve kureerimine puhas lust – pildid hüppavad metsast seintele, saalid muutuvad pesadeks, tegevuskunstiakt kujuneb defileeks.

Pärnu kunstisuve “Meister ja Margarita” kuraatorile Eveli Varikule mullu Baltoscandali ajal pähe sadanud idee lehvis julgelt. Ehkki mõtte teokstegu nõudis musttuhande probleemi lahendamist, paiknevad nüüd Pärnu linnagalerii kümnes ruumis jutustavad kunstipesad ja Kunstnike Majas minimalismiga täidetud ruumikuup. Skulptuursed väljendused linnaruumis ning aktsioonid avamispäeval ahvatlesid kaasa lööma arvuka publiku. “Minu jaoks on väga suur osa ruumikäsitlusel-kujundusel. Selle aasta näitus on super!” jäi kuraatori süda rahule.

“See teema on ühelt poolt mehe ja naise, teiselt poolt kunstniku ja muusa suhe, mis minu jaoks oli isegi olulisem,” selgitas Varik. Kuraatori kontseptsioon Meistrist ja Margaritast sai kunstnikelt erinevaid vastukajasid, kuid mõjus inspireerivalt. “Kes maalis Meistreid, kes Margaritasid,” tähendas Varik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles