Nuhvlibuum: tahvelarvutid võtavad turu üle

Kristel Kaljuvee
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tahvelarvutid koguvad järjest enam populaarsust.
Tahvelarvutid koguvad järjest enam populaarsust. Foto: Dimitri Kotjuh/Järva Teataja

Turu-uuringufirma GfK Retail and Technology analüüsi kohaselt müüdi Eesti jaeturul tänavu esimese kuue kuuga 24 200 tahvelarvutit 6,2 miljoni euro eest.

Tele2 Eesti müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul prognoosivad uuringufirmad, et tänavu müüakse maailmas esmakordselt rohkem tahvel- kui sülearvuteid, kuid GfK andmetel oli Eestis näiteks juunis osakaal veel 54 protsendiga viimaste kasuks.

“Edaspidi hakkab tahvelarvuti järjest enam sülearvutit asendama ka ettevõtetes. Selleks võetakse kasutusele tahvelarvutid koos eraldiseisva või kuvatava klaviatuuriga ning sülearvutid jäävad rohkem suurt arvutusnõudlust vajava töö jaoks. Korporatiivtarkvara on juba üleminekuks valmis ning koosolekutel näeb järjest enam tahvelarvuteid,” ütles Seema.

GFK statistika kohaselt eelistavad eestlased suuri, 10-tolliseid tahvelarvuteid, mis moodustasid 54 protsenti juunis müüdud seadmetest. Mälumahu poolest olid populaarseimad 16-gigabaidised mudelid.

Kristjan Seema sõnul oli Tele2 müügistatistika põhjal Eestis ülekaalukalt popim tootja sarnaselt nutitelefonidele Samsung. “Ülejäänud turu jagasid Apple, Sony ja Huawei,” ütles Seema.

GFK statistika kohaselt oli keskmine tahvelarvuti kättesaamishind juunis 279 eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles