Kadrina noormehe klipp jäi silma maailmakuulsale kompaniile

Anu Viita-Neuhaus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rait Karus ja tema sõbrad tegid mainekale firmale GoPro video kiikingust, millega reklaamitakse ägedat ja moodsat ekstreemkaamerat.
Rait Karus ja tema sõbrad tegid mainekale firmale GoPro video kiikingust, millega reklaamitakse ägedat ja moodsat ekstreemkaamerat. Foto: Karmo Kalamäe

Kui ekstreemspordihuviline tudeng Rait Karus (26) postitas Youtube`i oma kiikinguvideo, ei osanud ta arvata, et sellest midagi nii võimsat alguse saab. Maailmakuulus ekstreemkaamerafirma GoPro võttis virulasega ühendust ja tegi ettepaneku koostööks.

Idee teha seesugune video tekkis Rait Karusel siis, kui ta avastas, et internetis ei ole sellist ägedat ja professionaalset materjali, kus kiikuja tagurpidimaailma oleks näidatud läbi kaamerasilma.

“Sõbral ja video kaasautoril Raido Palmaril on kiikingukiik ning nii me klipi valmis tegimegi. Panime selle eelmise aasta lõpus Youtube´i keskkonda üles,” kõneles noormees.

Üsna kohe taipas videos toimuvat oma turundustegevuses ära kasutada GoPro. Sealt võeti Karusega ühendust ja tunti huvi, kas andekas noormees ei tahaks teha kiikinguklippi, millest võiks saada GoPro toote reklaam.

“Kiri oli sattunud rämpsposti kausta ning alguses kahtlesin selle ehtsuses. Lähemalt uurides selgus, et asjal on tõsi taga, ja siis polnud enam midagi mõelda – tuleb ära teha!” oli noormees kohe nõus oma võimeid ja oskusi demonstreerima.

Siiski võttis kogu protsess pisut aega. Karuse sõnul allkirjastasid nad kõigepealt lepingu, milles olid lisaks tingimustele määratletud ka näiteks spordiala ekstreemsusest tulenevad kompensatsiooniküsimused.

“Ka teiste klipis näha olevate inimeste käest võeti allkirjad, et nad toimuvaga nõus on. Siis saadeti mulle kaks GoPro Hero4 Black kaamerat koos lisaakude ja kõiksugu kinnitustega. Muidugi saatsid nad võttekava, kus olid näidatud kaamerate asukohad,” rääkis reklaaminägu tööprotsessist koos maailmakuulsa firmaga.

Karus kinnitas, et klipi tegemine toimus koostöö tähe all – kogu meeskond oli asjast huvitatud ja väga abivalmis. Ka noormehele endale jäeti piisavalt võimalusi ja vabadust oma fantaasiat rakendada.

Videoklipid võeti üles kahe päeva jooksul, mis tähendas, et Karus pidi üle võlli kiikuma rohkem kui kümme korda.

Kuid see ei läinud sugugi kiiresti ja libedalt. “Pidime lihtsalt sobivat ilma ootama ja see võttis aega rohkem kui kuu,” rääkis noormees muiates ja selgitas, et filmida taheti erksa valgusega päeval, mida meie kevadest aga keeruline leida on.

“Tuli ette ka väiksemaid probleeme, nagu pilvede liikumine või akude tühjenemine,” loetles Karus.

Ise oli ta vaimselt ja füüsiliselt laetud kogu protsessi jooksul. “Kiiking on võimalikult pikkade reguleeritavate aisadega üle võlli kiikumine. See on füüsiliselt väga raske, aga kui see õnnestub, on tunne ülimalt hea,” kinnitas tubli noormees.

Tema sõnul jäi ka GoPro tulemusega väga rahule. “Nad olid kohe väga rahul materjaliga, mille neile saatsin. Filmi lõikasid nemad kokku ja eks seal peitus ka üllatusi, sest ma täpselt ei teadnud, mida ja kui palju kasutatakse. Palju jäi ka klipist välja, kuid selles ma muidugi ei kahelnud, et Go­Pro teeb suurepärase töö,” rääkis Karus, kelle kiikinguvideot on Youtube´is praeguseks vaadanud juba peaaegu 300 000 inimest üle maailma.

Sellist populaarsust noormees enda sõnul muidugi oodata ei osanud.

“On ainult hea meel, et saan Eesti asja maailmale tutvustada. Vaatajatele soovitan aga kiiking ise järele proovida, adrenaliinisüst on garanteeritud,” lubas noormees, kelle sõnul ei ole nad GoProga edasisi koostöövõimalusi veel arutanud, kuid kontaktid on vahetatud.

“Kui midagi uut ja huvitavat pähe tuleb, on kõik võimalik,” nentis mitmekülgne ekstreemspordihuviline Rait Karus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles