Hõbepütt on rumaluse eest kaitstud

Andres Pulver
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Põhjamaades ainulaadne torustike survepesumasin on ainulaadne, kuna veneaegsed autod lükkavad sodi mööda toru laiali, kuid uus masin tõmbab väljapestud sodi sisse.
Põhjamaades ainulaadne torustike survepesumasin on ainulaadne, kuna veneaegsed autod lükkavad sodi mööda toru laiali, kuid uus masin tõmbab väljapestud sodi sisse. Foto: Arvet Mägi

Peagi hakkab Rakvere ja ka ümberkaudsete külade teedel-tänavatel vurama inimliku rumaluse vastu kindlustatud ja Põhjamaades ainulaadne “hall hõbenool”, mille Rakvere Vesi euroraha toel soetas.

AS Rakvere Vesi soetas Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondi projekti raames endale Põhjamaades ainulaadse torustike survepesumasina, mis eile hommikul ASi Silberauto Rakvere esinduses üle anti.

Rakvere Vee juhataja Urmas Krikk rääkis, et auto peseb torustikke ja tõmbab väljapestud sodi sisse, aga masinal on veel lisaseadmed. “Sellega on võimalik ka tänavaid pesta, lisapump võimaldab vett ühest mahutist või isegi ühest veekogust teise pumbata ja autot saab kasutada restkaevude puhastamiseks,” loetles Krikk.

Põhjalik eeltöö

Silberauto Rakvere esinduse juhataja Rein Palm ütles, et “halli hõbenoole” saamislugu oli päris pikk. “Kolmveerand aastat tagasi hakkasime asju ajama,” märkis ta.

ASi Rakvere Vesi tootmisdirektor Aivar Lõhe lisas, et teist sama palju aega läks tellimuse ettevalmistamisele. “Käisime kõiki Eestis olevaid analoogseid autosid vaatamas, rääkisime pikamaajuhtidega ja ka karjäärivedusid tegevate juhtidega,” selgitas Lõhe.

Urmas Kriki sõnul tuli kõigepealt endale selgeks teha, millised on tootjate pakutavad võimalused ja teisalt Rakvere Vee vajadused. “Eks tänu Euroopa Liidu toetusele ta selline sai, ise soetades oleksid ambitsioonid märksa väiksemad olnud,” ütles Krikk.

Uut autot oli Rakvere Veel aga hädasti vaja, sest varutud tehnika on töösuhte praktiliselt lõpetanud ja torustike survepesuks mõeldud masinat Rakveres polnudki.

“Meil küll on üks veneaegne auto ummistuste likvideerimiseks, kuid see kõrvaldab ainult ummistuse, sodi aga lükkab lihtsalt mööda toru laiali,” rääkis Aivar Lõhe. Lisaks ei taha veneaegne tehnika külmal ajal toimida.

Survepesu teenust on Rakvere Vesi seni sisse ostnud. “Aga meie teeninduspiirkond laieneb, peale linnas toimuvate tööde ka Rakvere ja Sõmeru valla küladesse,” põhjendas Urmas Krikk uue auto soetamise vajadust.

Soomes Uusikaarlepyy linnas Eur-Marki tehases Mercedes Actrose raamile ehitatud auto on Urmas Kriki sõnul nagu rätsepatöö. “Kõik on tehtud vastavalt tellija vajadustele,” ütles ta.

Ainulaadne auto

Eur-Mark on ehitanud juba ligi 400 samasugust masinat, kuid Rakvere meeste poolt tellitud mõned uuendused muudavad siinse “halli hõbenoole” Põhjamaades ainulaadseks.

Kuidas uus masin toimima hakkab, ei osanud eile hommikul veel keegi öelda, ehkki ootused olid kõigil kõrged. “Tõe kriteerium on praktika, kui mehed saavad endale kõik tarviliku “kõvakettale” salvestatud, eks siis paistab,” rääkis Urmas Krikk. “Mehed peavad kõvasti õppima, aga enne talve läheb torude nühkimiseks kindlasti.”

Eile jagasid Rakvere Vee töömeestele koolitust nii Mercedese kui Eur-Marki esindajad.

Et auto on kallis ja temaga ümberkäimine küllaltki keeruline, on see lisaks tavapärastele muredele kindlustatud ka inimliku rumaluse eest.

Auto

• Survepesuauto maksumus on 4,25 miljonit krooni, millele lisandub käibemaks.
• Rakvere Vee omaosalus oli 28% ehk piltlikult öeldes ostis Rakvere Vesi auto ja euroraha eest valmis pealisehitus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles