Alanud on registreerimine ainulaadsele rattasõidule

Merly Raudla
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ainulaadne rattasõit. Ain-Alar Juhanson paremal musta kiivriga.
Ainulaadne rattasõit. Ain-Alar Juhanson paremal musta kiivriga. Foto: sportfoto.com

Eesti taasiseseisvumispäeval võtsid ratturid kätte ning sõitsid Tallinnast Tartusse, tehes Tamsalus kehakinnituspausi. Vastavalt kiirusele kolmes eri rühmas liikunud üle 200 kollases särgis sõitja ei pedaalinud võidu peale, vaid nautisid korralikku koormust ja kena sportlikku päeva.

Kes soovivad juba praegu end järgmisele sõidule kirja panna, saavad seda teha kodulehel www.granfondoestonia.com kuni 15. septembrini soodsama hinnaga kui hiljem.

Ürituse eestvedaja Ain-Alar Juhansoni sõnul on Gran Fondo tüüpi rattasõidud väga populaarsed. “Mul oli see mõte juba neli aastat peas tiksunud ning projektki lauasahtlis valmis kirjutatud. Tegime koostööd Tamsalu vallavanema Toomas Uudebergiga [endine vallavanem – toim.] ning Tallinna ja Tartu linnapeadega, ning tundus, et aeg on ka Eestis selliseks ürituseks küps,” avaldas Juhanson.

Kuna sõit toimus taasiseseisvumispäeval, tundus loomulik retke alustada Tallinnast Vabaduse platsilt. “Distantsi valisime sellise, mille puhul inimesed ehk ei ole julgenudki unistada, et suudavad selle läbi sõita. Tallinn-Tartu tundus hea distants, ka ühistranspordiga oli see hästi kaetud,” selgitas Juhanson.

Huvilisi oli palju ning emotsioon finišis ülev. Kuigi lõviosa kaasalööjatest otsustas Tartusse välja pedaalida (230 km), oli võimalus ka Tamsalus (110 km) rattasõidule punkt panna.

“Inimestele väga, väga meeldis. Eestis ei olnud kunagi tehtud harrastussportlaste sõitu nii pikal distantsil. Ei olnud sõidetud ka sellises formaadis – mitte võistlusena, vaid distantsi läbimise peale. Oli mõnus ja lõbus seltskond, inimesed said sotsialiseeruda ja sõita endale sobivas temporühmas. Teenindamine käis saateautodest nagu profitiimides,” pajatas endine triatleet. “Vahepunktis Tamsalus oli kohalik rahvas koos vallavanemaga tervitamas ja suppi pakkumas,” lisas ta.

Kuigi esimene sõit kulges tõrgeteta, on tuleval aastal plaanis mõned uuendused. Kindel on, et järgmiselgi aastal toimub sõit 20. augustil ning ikka Tallinnast Tamsalu kaudu Tartusse. “Muudatusena teeme tõenäoliselt mõne peatuspunkti veel ning parandame inimeste toitlustamist. Meil oli kaks ajavõtuga lõiku, kus inimesed said kiiremini sõita ja end proovile panna. Järgmisel korral teeme võibolla Emumäel mäe ületuse ja ühe lühema lõigu veel ajavõtuga, et ei jääks mulje võistlusest,” selgitas idee elluviija.

Peakorraldaja kutsub kõhklejaid osalema ka lühemal distantsil Tallinnast Tamsallu, kuna tema sõnul on 110 kilomeetrit just selline vahemaa, mille läbimisega iga inimene, kes natukenegi jalgratast näinud, hakkama saab. “See on hea stardiplatvorm rattaspordiga tutvumiseks. Sõit ise on kui rattaspordi kiirkursus. Tiimijuhid õpetavad, kuidas sõidu ajal juua, kuidas käike vahetada, mis asendis olla,” rääkis Juhanson ning lisas, et esimesel sõidul end lühemale distantsile kirja pannud kaks vaprat neiut otsustasid pärast kehakinnituspausi taas sadulasse istuda ning sõitsid Tartusse välja. “Vastupidavusspordis öeldakse, et mitte distants ei tapa, vaid kiirus tapab. Kui sõita mõistlikult ühtlases tempos, siis jõuab ilusti päevaga ka pikki maid sõita. Paljud ületasid iseennast,” kõneles ta.

Kuigi mööda teid kulgevat rada on kõige mõnusam spetsiaalse maanteerattaga sõita, ei tasu ka linnaratta ning maastikuratta omanikel sõitu peljata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles