McDonald's kargas suurte pükste müüjale turja

Andres Pulver
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suurte riietega kauplev Mart Pitsner peab lähipäevil kauplusesildi välja vahetama.
Suurte riietega kauplev Mart Pitsner peab lähipäevil kauplusesildi välja vahetama. Foto: Marianne Loorents

Kevadel teatas Ameerika firma McDonald's Rakvere pisikesele kaubandusettevõttele Big Mac, et too kahjustab oma nimega ülemaailmse kiirtoidurestoraniketi ärihuvisid.

Lisaks Rakverele ka Tallinnas ning Kuressaares suurte meeste rõivastega kaupleva osaühingu Big Mac üks omanikke Mart Pitsner rääkis, et hiigelfirma survele tuleb järele anda ning oma firma nime muuta.

“Suur mees suure rahakotiga ei kakle,” lausus Pitsner. Tema sõnul on aga omaette küsimus see, kuidas neil lasti oma ettevõttele üldse selline nimi panna. On ju Big Mac registreeritud kaubamärk.

Pitsneri hinnangul on loomulikult osa süüd ka ettevõtte asutajatel endil, sest peenikeses kirjas seadusepunktid jäid läbi lugemata. “Aga pikka viha me ei pea ning elu läheb edasi,” lubas Pitsner. “Eesmärk on suured mehed riidesse panna, ükskõik mis nime all me seda ka siis teeme,” lisas ta.

Nii asendubki kauplusesilt kirjaga Big Mac juba lähipäevil uuega, millel nimi Riidekunn. “Natuke lõbusam ja eestipärasem nimi,” sõnas Mart Pitsner.

Ta lisas, et kui pood mullu juunis avati, küsis päris mitu tuttavat, miks muidu eesti keele õpetaja ametit pidav mees poele võõrapärase nime pani.

McDonald'si Eesti kontorilt eilse tööpäeva jooksul loole kommentaari saada ei õnnestunud. “Täname päringu eest, edastame kommentaari esimesel võimalusel,” oli suurkorporatsiooni vastus.

Täna hommikul teatas McDonald`si PR konsultant Liina Zereen, et sarnaselt kõigi teiste ettevõtetega maailmas seisab ka McDonald’s oma brändi väärtuste ja kaubamärkide eest.

"McDonald’s on palunud kõnealusel ettevõttel Big Mac kaubamärgi kasutamine lõpetada, et kaitsta tarbijaid eksitava kogemuse ja informatsiooni eest," lausus Zereen. "Tegutseme selle nimel, et kujunenud olukorrale kiire lahendus leida," lisas ta.

Pitsneri avaldas arvamust, et info jõudis McDonald'sini kevadel, mil Big Maci riidepoodidest Rakveres ja Tallinnas räägiti ETV saates “Ringvaade”.

Aga saatest sündis ka midagi positiivset – pärast saadet helistati Pitsnerile Saaremaalt ning pakuti võimalust ka sinna kauplus teha.

Kuressaares asuv pood on firma kolmest kauplusest ainus, kus müügil ka naistele mõeldud rõivad. “Tallinnas ja Rakveres püüame meeste soolist diskrimineerimist vähendada,” lausus Mart Pitsner.

Nõudlust taoliste poodide järele on, seda näitab tõik, et Rakvere poes on käidud Pärnust, Lõuna-Eestist ja ka Hiiumaalt. Pitsneri sõnul on seni rohkem tähelepanu pööratud kõhukamatele meestele, kuid tulevikus on plaan varustada riietega ka tavalisest oluliselt pikemaid härrasid.

Big Mac ei ole sugugi esimene siinne ettevõte, kes rahvusvahelise suurfirmaga konflikti satub. Maailmakuulsat Dom Perignoni šampanjat tootev Moët & Chandon vaidlustas sarnasuse tõttu Moe peenviinatehase kaubamärgi “Moe 1886”.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles