Romule kehtima hakkava sundkindlustuse alternatiiv on lammutamine

Eva Klaas
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vanadest autoromudest lahti saamiseks võib selle lammutuskotta vedada.
Vanadest autoromudest lahti saamiseks võib selle lammutuskotta vedada. Foto: Margus Ott

Alates 1. oktoobrist hakkab üle aasta kindlustamata sõidukitele kehtima sundkindlustus. Sõidukitel, mille kindlustuse ja ülevaatuse lõppemisest on möödunud üle kahe aasta, peatatakse registrikanne.

Sõidukõlbmatud liiklusvahendid soovitab Autolammutuste Liit ajutise liiklusregistrist eemaldamise asemel viia lammutamisele, kus need lõplikult registrist kustutatakse.

„Eestis on kümneid tuhandeid autosid, mis ilmselt ei sõida, sest neil puudub kehtiv ülevaatus ja liikluskindlustusleping, sest need pole enam sõitmisvõimelised ning nende remondikulud on suuremad kui auto väärtus,“ märkis Autolammutuste Liidu tegevjuht Viktor Hütt. Kuigi üle kahe aasta ilma kehtiva ülevaatuse ja liikluskindlustuslepinguta olnud sõidukitel peatatakse registrikanne, tasub tema sõnul silmas pidada, et peatamine ei tähenda registrist lõplikult kustutamist, seega jääb liiklusvahend omaniku vastutusele alles.

„Kui auto ei ole enam kasutuskõlblik ja omanik selle jupphaaval maha müüb ning kere metallikokkuostu viib, on ta seaduslikult siiski auto omanik, kuigi masinat ennast enam ei ole,“ selgitas Hütt. Ta rõhutas, et sõiduauto saab registrist lõplikult kustutada ainult nõuetekohase lammutustõendi alusel, kusjuures paberkujul lammutustõendit pole olemas, sest litsenseeritud lammutustöökoda saadab selle liiklusregistrile elektrooniliselt.“

Autolammutuste Liit juhib sõidukiomanike tähelepanu ka sellele, et paljud autoomanikud viivad enda autoromu küll metallikokkuostu, kuigi nad saaksid autolammutusest sõiduki eest suurema väärtuse, sest lisaks metallile tasutakse ka taaskasutuskõlblike varuosade pealt, millest oleks kasu teiste sõidukite remontimisel. “Lisaks on autolammutuse eeliseks ka suurem keskkonnasõbralikkust, sest me ainult ei lammuta, vaid suuname ka taaskasutusse auto varuosasid ja kanname hoolt, et ohtlikud jäätmed ei kahjustaks Eesti keskkonda,” rõhutas Hütt.

Mis saab sõidukitega, mille kindlustuse ja ülevaatuse lõppemisest on möödunud üle kahe aasta ning mille registrikanne seepärast automaatselt peatatakse, ei osanud Autolammutuste Liidu tegevjuht öelda, kuid nentis, et senikaua, kuni autoomanikke ei „torgita“, jäävad sõidukid liiklusregistrisse. „Kindlasti on nende seas masinaid, mis ühel hetkel liiklusesse tagasi tulevad, kuid kahjuks ka suur hulk romusid, mis lihtsalt kuskile seisma jäävad,“ kirjeldas ta.

Autoomanikule teadmiseks:

Romusõiduk on ohtlik jääde, mida tohib käidelda ainult ohtlike jäätmete käitlemise õigusega lammutustöökoda.

Autoomanik on isiklikult vastutav romuauto lõppsaatuse eest.

Auto lammutamine või toimetamine illegaalsele autolammutajale on seaduserikkumine ning karistatav.

Enda vana sõiduki autolammutusse viies saad selle eest suurema väärtuse kui metallikokkuostust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles