Väike-Maarja õpetajad vaatasid õpetajate päeval minevikku ja tulevikku

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Väike-Maarja gümnaasiumi õpetajad muuseumitunnis.
Väike-Maarja gümnaasiumi õpetajad muuseumitunnis. Foto: Heili Nõgene

Väike-Maarja gümnaasiumi ja õppekeskuse töötajad alustasid õpetajate päeva digipädevuste arendamisega ning jätkasid Väike-Maarja muuseumis rännakuga hariduse ajalukku.

Ühtlasi sai alguse praegust õppeaastat läbiv igakuine digiesmaspäeva traditsioon, mil õpetajad juhendavad üksteist erinevate veebikeskkondade kasutamisel. Idee sai alguse kevadel õpetajate seas läbi viidud digipädevuste uuringust, millest direktor Marje Eelmaa õpetajate päeva hommikul kokkuvõtte tegi.

Oktoobrikuisel digiesmaspäeval juhendasid ja julgustasid kolm gümnaasiumiõpetajat teisi katsetama veebikeskkonda Kahoot!. Novembri algul jagavad järgmised õpetajad oma kogemusi mingi õpikeskkonnaga ja õpetavad kolleegidelegi, et õppetöösse vaheldust ja õpilasi köitvat digisärtsu tuua.

Edasi suunduti Väike-Maarja muuseumisse, kus endiseid ja praeguseid pedagooge tervitas vallavanem Indrek Kesküla, kes võrdles õpetajaid kirjanikega, kes loovad homset ühiskonda.

Muuseumi juhataja Marju Metsmani ja direktori Marje Eelmaa juhendamisel rännati hariduse ajalukku. Muuseumitund kätkes endas tervet koolipäeva – alustati häälte puhtaks laulmisega, jätkati 1920. aastate kooli komblus- ja käitumisreeglitega ning tutvuti kooli kroonikaraamatu väljavõtetega 1930.-1940. aastatest.

Matemaatika tunnis prooviti jõuda õige vastuseni arvelaua, tahvli ning krihvli-tahvli abil, kirjatehnika tunnis prooviti sule ja tindiga kirjutamist ning pandi oma loovus ja teadmised proovile loodusõpetuse tunnis.

Päev jätkus traditsioonilise aktusega koolis ning muljete jagamisega gümnasistidega, kes olid tava järgi ise õpetajate päeval kõigile klassidele tunde andnud. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles