Unustamatu klaverikontsert klaverit meenutavas majas

Ago Gaškov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Muusikamaja sünnipäev sümfooniaorkestri ja balletiga.
Muusikamaja sünnipäev sümfooniaorkestri ja balletiga. Foto: Matti Kämärä/Põhjarannik

Jõhvi kontserdimaja tõi oma sünnipäevapeole muusikat igale maitsele. Kaks päeva enne suurt pidu kõlas Jõhvi keskväljakul džäss.

Pidupäevakontsert ise algas Jõhvi muusikakooli õpilase Alika Boitšuki esinemisega. Noor muusik mängis Riine Pajusaare pala “Haldjad ja ööliblikad”. See oli sissejuhatus tippmuusikute tulevärgile.

Estonia sümfooniaorkester Kaspar Männi juhatusel kandis ette spetsiaalselt selle maja esimeseks ümmarguseks sünnipäevaks kirjutatud teose. Rasmus Puuri “Avamängu” maailmaesiettekanne leidis aset reedel veidi pärast kella kuut just Jõhvi kontserdimaja suurepärase akustikaga saalis. Sellele järgnes neli osa Veljo Tormise “Sügismaastikest” ning seejärel jõudis täissaali ette sünnipäevaõhtu tippude tipp. Noor Peterburi pianist Miroslav Kultõšev esitas Tšaikovski 1. klaverikontserdi. Sama teos kõlas ka kümme aastat tagasi maja avakontserdil. Nüüd mängis seda imelaps, kelle kohta öeldakse, et Looja ise juhib tema sõrmi klaveriklahvidel. Tänapäeva Venemaa ühe parima pianisti kohta on kriitikud kirjutanud: “Igal esinemisel suudab Kultõšev hämmastada oma interpretatsiooni eksootilise kaunidusega ja näib, et see vaim on jumal-teab-mis-tuulega meie laiuskraadile kantud eksootilise taime leheke.” Vene muusikakriitikud võivad olla üliemotsionaalsed, kuid Kultõševi mängu kirjeldamiseks võib ka sellisest tundepuhangust väheks jääda. Jõhvi publik on temperamentne ja soe, kuid Kultõševi esinemise järel kõlanud aplaus oli selle maja üks pikemaid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles