Kuidas mõista pilditegemise salapärast kunsti?

, juhendaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tiiu Veersalu aitab Dmitri Anatoljevil kompositsiooni paika saada.
Tiiu Veersalu aitab Dmitri Anatoljevil kompositsiooni paika saada. Foto: Marianne Loorents

Kunst tõmbab ligi, ahvatleb inimest end loovalt väljendama kõigi temas peituvate võimaluste kaudu. Loominguline natuur vajab seda nagu õhku. Ta otsib ja leiab hobi, mille kaudu see loomise vajadus endast välja lasta. Enamasti on kunstiga tegelemine kaasaantud sisemine vajadus. Kunsti juurde viivad teinekord kummalised teed, aga sinna need viivad.

Maaliruumi uksest ei astuta sisse mõttega saada kiiresti tuntuks, vaid sooviga õppida valdama ja mõistma pilditegemise salapärast kunsti. Sooviga tunda rõõmu uutest oskustest, edasiliikumisest, sest mäe taga on alati teine mägi, mis kõrgem, ja metsa taga järgmine mets, mis tihedam.

Olla üleni ja täielikult töö sees, kuni see valmib, olla omas maailmas – see on võrratu seisund, kus aeg-ajalt päritakse endalt uudishimulikult: ongi valmis? Saingi hakkama?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles