Uue liiklusseaduse jõustumine võib pool aastat edasi lükkuda

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lääne-Virumaa autokoolide õpetajad on enamasti sama meelt oma kolleegidega mujalt, leides, et uus liiklusseadus on ette valmistatud ülepeakaela. Täna arutatakse Eesti Autokoolide Liidu ettepanekut lükata seaduse vastuvõtmine edasi.
Lääne-Virumaa autokoolide õpetajad on enamasti sama meelt oma kolleegidega mujalt, leides, et uus liiklusseadus on ette valmistatud ülepeakaela. Täna arutatakse Eesti Autokoolide Liidu ettepanekut lükata seaduse vastuvõtmine edasi. Foto: Arvet Mägi

Täna on parlamendis lugemisel uue liiklusseaduse muudatused, millele Eesti Autokoolide Liit reageeris eile avaliku kirjaga riigikogule, tehes ettepaneku lükata seaduse kehtima hakkamine pool aastat edasi.


Avaliku kirja sisuga nõustus ka enamik Lääne-Virumaa autokoolide usutletud juhtidest.

Rakveres tegutsevate nii liitu mittekuuluva Rossmanni autokooli juhataja Hillar Rossmann kui liidu liikmeks oleva Juusu Auto juhataja Peeter Juusu nõustuvad Eesti Autokoolide Liidu tehtud ettepanekuga kehtestada uus seadus 1. juulist 2011.

“Uue liiklusseadusega on asjad kuidagi ülepeakaela tehtud,” põhjendas avaliku kirja allkirjastanud Eesti Autokoolide Liidu president Enn Saard Postimehele.

Tema sõnul ei ole isegi paljud sõiduõpetajad siiani aru saanud, millised on uue liiklusseaduse täpsed nõuded, ja lahtisi küsimusi on seal veel palju.

Üksnes samuti autokoolide liitu kuuluva ja Rakveres filiaali omava Autosõit OÜ juhatuse liige Indrek Madar oli seisukohal, et uue seadusega kaasnevad turvalise sõidu nõuded kaaluvad üles seaduses olevad augud ja küsitavad kohad, mida saab ka hiljem parandada.

Eesti Autokoolide Liit on jätnud oma töö tegemata ja ei ole teinud sisulisi ettepanekuid seaduse muutmiseks, väitis Madar ja lisas, et peamine põhjus, miks autokoolid on uue seaduse vastu, peitub asjaolus, et selle kohaselt võib peatada maksuvõlglastest autokoolide litsentsi. Tema sõnul on olnud perioode, kus iga viies autokool on maksuvõlglane.

Eesti Autokoolide Liidu juhatuse liikme ja ühtlasi Tapa autokooli juhataja Neeme Külmalliku kinnitusel on liit teinud nii muudatusettepanekuid kui osalenud seaduse väljatöötamise protsessis.

Maksuvõlglastest autokoolide litsentsi peatamise punkt on Külmalliku väitel just autokoolide liidu  tehtud ettepaneku alusel seadusse sisse kirjutatud.

Rakendusaktide puudumine on Külmalliku sõnutsi peamine põhjus, miks on vaja seaduse jõustumine edasi lükata.

“Kuidagi udune tundub kogu värk, seadus on poolik, mistõttu küll ei tahaks, et see kehtima hakkaks,” tõdes Ross­mann, kelle sõnul on raske leida adekvaatset, ühest ja lõplikku infot seadusemuudatuste kohta.

Raskusi uue seaduse tutvustamisel praegu õppivale algajate autojuhtide grupile kinnitasid ka Hillar Rossmann ja Peeter Juusu.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles