Oma esimese isikunäituse avanud Soome-Eesti kunstnik Pirjo Parkoin näitab Rakveres Pätsi pitsakohvikus maale, mis iseenesest lõuendile saanud.
Tellijale
Maalid kui värelev (ala)teadvus
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
“Tahtsin kogeda, kuhu maal võib sind juhtida või välja viia, kui maalima hakates pole plaani ega konkreetset mõtet, kui teos valmib lõuendipinda järk-järgult kattes ja viimistledes. Teos hakkas sel viisil suhtlema ja arenema omatahtsi,” rääkis kunstnik. “Proovisin ennast unustada ja tunnetada, milliseid värve ja kujundeid maal lisaks vajab – sel moel uskusin, et teos ise viib veelgi ausamalt oma maailma.”