Tee suurde muusikasse algab ühest noodist

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna muusikakeskkooli ansambel Harija Trio Hans Christian Aavik (viiul), Jakob Peäske (fagott) ja Richard Mägar (klaver) lõpetas meeleolukalt noormuusikute paraadi.
Tallinna muusikakeskkooli ansambel Harija Trio Hans Christian Aavik (viiul), Jakob Peäske (fagott) ja Richard Mägar (klaver) lõpetas meeleolukalt noormuusikute paraadi. Foto: Erakogu

Juba kümnendat korda korraldas Rakvere muusikakool noorte muusikute festivali, kus tänavu esines üle kahekümne kammeransambli Eesti muusikakoolidest.


Eesti koorijuhi ja muusikategelase Jaan Paku (kelle sünnist möödus 26. novembril 110 aastat) nime kandval festivalil osales seitsekümmend noort muusikut.
“Mul on heameel, et kontsertidel saime kuulda väga erinevaid koosseise ja huvitavaid pille, nagu näiteks marimbafon,” ütles Rakvere muusikakooli direktor Toivo Peäske.
Kontserdid toimusid kahel päeval Rakvere gümnaasiumi saalis, mida Toivo Peäske peab hetkel linna parimaks kontserdipaigaks. “Siin on hea akustika,” kiitis ta, “kõik oma olulised kontserdid anname selles saalis.”


Noorte esinemistaset hindas tuntud muu­sikutest koosnev kolmeliikmeline žürii: Oksana Sinkova (flööt), Andreas Lend (tšello) ja Lea Leiten (klaver).
Žürii märkis ära kokku kümme kammeransamblit, kellele anti üle ka sponsorite auhinnad.


Lõppkontsert kujunes tõeliseks muusikasündmuseks nii esinejatele kui publikule. Kes ise muusikat õppinud, teab, kui suur väärtus on esimesel õnnestunud esitusel ja kui ülev tunne on kuulda tunnustavat aplausi saalist. Publiku sooja vastuvõtu osaliseks sai Tallinna muusikakeskkooli I ja II klassi õpilaste ansambel Mia-Rahel Ruudus, kes esitas toreda loo mängutoosist. Nende hea koosmäng ja liikumine võlusid kuulajaid.
Väljapeetult akadeemiline oli samuti algastme õpilaste Katarina Rostovtseva (viiul) ja Viola Asoskova (klaver) musitseerimine.


Pikalt ja innukalt aplodeeriti Tallinna muusikakeskkooli ansamblile Harija Trio koosseisus Hans Christian Aavik (viiul), Jakob Peäske (fagott) ja Richard Mägar (klaver), kes esitasid tuntud loo muusikalist “Viiuldaja katuselt”.
Ansamblimängu võlu peitub koostunnetuses, mida muusikateraapias nimetatakse inimeste omavahelise mitteverbaalse suhtlemise kõrgeimaks vormiks. Sõnadeta mõistmine ja ühel lainel muusikasõnumi kandmine peegeldus publikus, see kulmineerus ülendavas lava ja saali muusikalises ühenduses.
Žürii liikme Lea Leiteni sõnul oleks tahtnud veel rohkem tajuda koosmusitseerimise rõõmu.
“Koosmäng nõuab palju harjutamist, sest eriti väikesel lapsel on ju tegemist oma pala mängimisega ning alles seejärel hakkab ta oma teist kaasmängijat kuulama,” selgitas Leiten.
“Oma hinnangutes pidasime oluliseks just sellist koosmängu nautimist ning seetõttu ei pööranud liialt palju tähelepanu mängutehnikale,” lisas ta.
Oksana Sin­kova tänas žürii nimel kõiki õpilasi, õpetajaid ja loomulikult lapsevanemaid, sest ilma kodu toetuseta ei oleks sündinud sellist muusikarõõmu.


Pidulikul lõppkontserdil esines ka austatud žürii liikmetest koosnenud kammeransambel, kes võeti vastu ovatsioonidega.
Kõrgetasemelist kontserti oli kuulamas-nautimas ka Lääne-Viru maavanem Einar Vallbaum, kes kinnitas, et nii head kontserdielamust saada pühapäeva hommikul Rakvere linnas on suurepärane. Samas lisas ta, et kahjuks ei ole Lääne-Viru rahvas võimalust kasutanud. Taseme ja saali akustika poolest hindas maavanem saadud muusikaelamust võrdväärseks Estonia saalis toimuvatel kontsertidel saaduga.
“Nii tore oli vaadata, kui tähtsalt need noored muusikud läksid ja pillid võtsid ning pärast mängu nii rahulolevalt lavalt ära tulid nagu suured meistrid, pilk üle saali,” rääkis Einar Vallbaum.
“Kultuuri ei saa sundida vägisi tegema, see peab tulema hingest,” lisas ta.
Noored kammermuusikud kohtuvad taas 2013. aastal. Järgmine aasta on orkestrite päralt, mil toimub orkestrifoorum.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles