Juhtkiri: maantee ääres

Virumaa Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Haljala liiklussõlme rajamisel käivad tööd täies hoos. Läheduses asuvate kinnistute omanikud tahavad hakata tegelema äriga: rajada tanklaid, kaubandus- ja toitlustusettevõtteid.
Haljala liiklussõlme rajamisel käivad tööd täies hoos. Läheduses asuvate kinnistute omanikud tahavad hakata tegelema äriga: rajada tanklaid, kaubandus- ja toitlustusettevõtteid. Foto: Arvet Mägi

Tallinna-Narva maanteele Haljala lähedale on valmimas moodne ristmik, mille olulisuse on ära tabanud nii Haljala vallavalitsus kui ka ettevõtlikud ärimehed.


Haljala vallavalitsus on juba enne maanteelõigu rekonstrueerimist algatanud arutelu selle üle, millist äritegevust sealse tee ääres võiks arendada, et möödasõitjaid “kinni püüda”. Ja mitte ainult, võib-olla neid ka sisse meelitada, näiteks plaanitavasse õllemuuseumisse või neljarealisest maanteest veelgi kaugemale.
Nüüdseks on selge, et ristmikule tulevad tanklad ja investorid plaanivad ka ööbimis- ja söögikohti. Kui arvestada tõigaga, et uus maantee hakkab liiklust Viitnalt ja sealsetest söögikohtadest mööda juhtima, siis võibki kujuneda Haljala ristmikust uus nn tõmbepunkt nii möödasõitjatele kui ka lähikonna inimestele. Samas võib küsida, miks pole sinna enne midagi sellist tekkinud, sest kaherealise tee pealt on liiklejaid ju kergem maha meelitada kui neljarealiselt “kiirteelt”.

Varasemad plaanid on jäänudki plaanideks. Näiteks plaaniti kunagi sinna teha lausa Viru väravad, sarnaselt Soomes Helsingi–Tampere teel olevatega, kus poed ja söögikohad on maantee kohale ehitatud. Viru väravad pidid need olema sellepärast, et nende alt läbi sõitnud liikleja oli jõudnud Virumaale.
Meenutame veel, et üks Soome ettevõtja plaanis suurt kaubanduskeskust mõni kilomeeter eemale, sama maantee serva Arkna ristmiku lähedale, mis oleks paiknenud sisuliselt juba Rakveres. Kui plaan oleks käiku läinud, muutunuks ilmselt nii Vaala kui ka Põhjakeskuse arendajate strateegia, sest keskus oleks asunud samas tsoonis. Kuid idee jäi ideeks ja kadus koos buumiajaga.

Nüüdseks ongi suuremaks kaubanduskeskuseks kujunenud Haljala tee ääres asuv Põhjakeskus, mille omanikud regulaarselt üha parematest müügi- ja külastajatenumbritest ette kannavad.
Tee-ehitus määrab aga siingi peatselt üht-teist. Näiteks tahetakse juhtida Haljala poolt tulevad ja Tapa poole minevad sõidukid linnast välja. Tõrremäe Statoili tankla jääb sel moel transiitliikluse teelt kõrvale, mistõttu käibki tanklakett maanteeametiga kohut.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles