Mõni minut hiljem on kogu see korrapäratu summ korrapärases kalliringis, keskel meie kooli kõige suurem kallistaja Torevants, punane, sõbralik, tema ümber tihedalt esimese klassi õpilased, siis teise, kolmanda jne, kuni välisringi moodustavad 12. klassi noored ja õpetajad, kes kallistades ümbritsevad seda suurt toredat kooliperet.

Kui kalliring oli lõplikult koos, hakkas 100 sekundit lugema. Selle jooksul esitati veel fakte kallistamise kiituseks.

Kas teate, et ...

... kallistamisel on võlutoime – kallistamine annab energiat, parandab tuju, loob turvatunde, rahustab?

... kallistamine tugevdab immuunsüsteemi, ravib masendust, vähendab stressi? Pole tõhusamat ega ohutumat ravimit, kui seda on kallistamine.

... inimesed, kellele meeldib kallistada, on rõõmsamad, toredamad ja lahkemad? Neile meeldib jagada ning nende võimuses on muuta maailm paremaks paigaks.

Viimased 10 sekundit lugesime kõik koos – 10, 9, 8 ... Me tegime selle ära! Meie grupikalliringis 291 õpilast, õpetajat. Grupikalli üle-eestiline rekord on sündinud! Teadaolevalt on siiani suurim mitteametlik grupikalli üle-eestiline rekord pärit 2009. aastast, kui kalliringi moodustas 82 inimest.

Ja mitte ainult meie ei ole kallistav kool. Ka Uhtna kooli pere ja Rakvere gümnaasiumi algklasside õppehoones koguneti kalliringiks.

Tõesti, mis on veel sobivam sõbrapäeva, sõbranädalasse kui üks soe päikseline kalli, sõbralik naeratus ja ühisloomise rõõm.

Kuidas kalliringi mõte aga sündis? Kunda kooli 9. klassi Retil tuli mõte, et võiksime mida toredat ülekoolilist teha. TORE juhendaja Kätlin pakkus nagu möödaminnes grupikalli idee. See tundus oivaline, pisut hull ja lahe.

Albert Einsteingi on ju omal ajal öelnud, et kui idee ei tundu alguses absurdne, ei ole ideel mingit lootust. Pealegi on meie koolil moto, mis sobib selle ideega hästi – “Armastust! Austust! Arengut!”.

Tahaksime väga, et sellest kujuneks meie kooli traditsioon, ja tore oleks, kui grupikalli idee leviks. Et meie tarbimisele keskendunud ajal aitaks see meenutada elus kõige olulisemat.