Suvised teetööd Lääne-Virumaal

, maanteeameti Ida regiooni direktor
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Maanteeamet.

Tänavu on maanteeameti Ida regiooni põhieesmärkideks teekatete säilitamine ja lepingujärgsete tööde üle järelevalve tõhustamine riigimaanteedel.



Teetööde piirkondades ootame liiklejatelt mõistvat suhtumist ja palume kinni pidada ajutisest liikluskorraldusest, sh kiiruspiirangutest.

Suve mahukaimad teeehitustööd jätkuvad Viitnal Tallinna–Narva maantee asulast mööda viimisel ning neljarajaliseks sõiduteeks ehitamisel. Ümbersõit, mis on Valgejõe–Rõmeda lõigu renoveerimise II etapp, valmib selle aasta juuli lõpuks. Maanteeametil on kavas alustada III etapiga augustis ja selle käigus lähevad remonti Viitna-vaheline teelõik ja Viitna–Sakussaare lõik Viitna–Koljaku maanteel. Järgmise aasta aprillis alustatakse remondiga Valgejõe–Loobu lõigul teisel sõiduteel.

Haljala ristmikul jätkub uue liiklussõlme ehitamine. Selle käigus ehitatakse kaks sõidukitele mõeldud viadukti ning üks jalakäijate viadukt. Riigimaanteede ristmiku eritasapinnaliseks viimine, kogujateede ehitamine, Tallinna–Narva maantee 3,5 km ulatuses neljarajaliseks ehitamine ning jalgratta- ja jalgtee rajamine muudavad liiklemise sujuvamaks ja ohutumaks. Haljala liiklussõlmel teeb töid Lemminkäinen Eesti AS. Objekt valmib 2013. aasta jaanuaris.

Katte taastusremont jätkub Rakvere – Väike-Maarja – Vägeva maanteel Ebavere–Rakke lõigul, kus töid teeb Nordecon AS ning tööde valmimise tähtaeg on novembris. Remondi käigus parandatakse 13 km ulatuses tee pikiprofiili, uuendatakse kraave ja paigaldatakse kahekihiline kate.

Väike-Maarja vallas asuvale Simuna–Vaiatu maanteele on plaanis ehitada 2,5 km pikkune katselõik, kus kasutatakse põlevkivituhka tee aluse turbapinnase stabiliseerimiseks.

Maikuus algab Kunda–Malla–Ojaküla maanteel asuva Kunda silla ümberehitus. Töid teeb AS Skanska EMV ja tööde käigus ehitatakse uus sillaplaat, värskendatakse terasest kandesõrestikku, paigaldatakse uued tugilaagrid ning pannakse uus kate sillale ja pealesõitudele. Perioodil 28. maist 1. oktoobrini on sild liiklusele suletud ja ümbersõit tähistatakse liikluskorraldusvahenditega läbi Kunda linna.

Liiklusohtlike kohtade parendamiseks rajatakse Haljala alevikku Haljala–Käsmu maantee äärde 1,5 km jalgteed koos välisvalgustusega. Jalgtee eeldatav valmimisaeg on juuni lõpp.

Vihula vallas Võsu–Vergi–Söeaugu maantee lõpus asuv Söeaugu ristmik ehitatakse ümber ning Tallinna–Narva maanteel asuvale Sõmeru ristmikule rajatakse välisvalgustus.

Plaanitud projekteerimistöödest on mahukaim Pärnu–Rakvere–Sõmeru maanteel asuva Tapa–Kadrina lõigule projekti koostamine koos Moe sillaga. Samal maanteel asuva Kadrina–Rakvere lõigu projekt valmis märtsi lõpus. Lääne-Virumaalt algab ja Ida-Virumaal lõppeb Rakvere–Luige maanteel asuva Venevere–Pärniku–Ulvi lõigu projekteerimine. Projekti raames nähakse ette Veski ja Triigi sillal väiksemat remonti ning Jätu silla ümberehitamist.

Tehnilised projektid koos­tatakse veel Rakvere sissesõidule Sõmeru poolt ja Tallinna–­Narva maanteel Padaoru truubile.

Maanteeameti Ida regiooni liikluskasvatuse tegevustes lähtume rahvuslikust liiklusohutusprogrammist ja loodame suurendada koostööd omavalitsustega. Jätkuvalt korraldame koolitusi lasteaia- ja kooliõpetajatele ning teeme koostööd noortetubade juhtidega.

Korduspindamisi Lääne-Virumaa riigimaanteedele viiakse läbi üheksateistkümnel teel kokku 110 km ulatuses.

Teetööde investeeringute maht maanteeameti Ida regiooni eelarves on Lääne-Virumaal 2012. aastal umbes 6,76 miljonit eurot.

Sellele lisanduvad ühtekuuluvusfondi toetus Haljala liiklussõlme, Viitna möödasõidu ja Tallinna–Narva maantee lõikude ehitamiseks.

Maanteeameti Ida regiooni haldusalas on Lääne-Virumaal kokku 1209,3 km riigimaanteid.

Neid hooldab maanteeameti lepingupartner Eesti Teed ASi Virumaa piirkond.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles