Kiri sõbrale B’OFFi asjus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Juuli alguses jagub Rakveres teatrit igale maitsele. Pilt on illustreeriv.
Juuli alguses jagub Rakveres teatrit igale maitsele. Pilt on illustreeriv. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Ahoi, (täida ise)!

Kirjutan Sulle, et teatada: Rakveres tuleb B’OFF! Sa ei tea, millega tegu? Oota, kohe seletan.

Baltoscandalile lähed ilmselt niikuinii, sest oled ju enesest lugupidav, nüüdisteatri käekäigu vastu huvi tundev teatrisõber. B’OFF on Baltoscandali off-programm, suure teatripeo väiksem vend: kui Baltokas tuleb tänavu kaheteistkümnendat korda (täitsa uskumatu!), siis B’OFFi teeme neljandat aastat. Baltoscandalile kuulub juuli esimese täisnädala teine pool, B’OFFile sama nädala algus.

Muide, kas teadsid, et B’OFFi kutsus 2006. aastal ellu ei keegi muu kui Indrek Saar, tehes Rakvere Linnanoorte Näitetrupi vilistlastele ettepaneku korraldada noorteteatreid koondav vabavormiline festar?

Kes tänavu B’OFFile tulevad? Dramaturg Jaroslava Pulinovitš sõidab Venemaalt siia, ühe festivalipäeva sisutavadki noorteteater Jabloko ja Linnanoorte Näitetrupp tema näitemängudega “Pliiatsid Varjale”, “Ma ei tule tagasi” ja “Võitsin mina”, toimub eksklusiivne kohtumisõhtu kirjanikuga. Drakadeemia suleseppade noorim põlvkond on oma kirjutatuga platsis, korraldame nende näitemängude ettelugemisi.

Ja siis muidugi hulk Eesti ärksaid etenduskunstnikke, keda, võin Sulle kinnitada, ei huvita eelkõige mitte tunnustus ja aplaus, vaid midagi enamat. Oma kunstnikumina ja elutõe otsingud võib-olla. B’OFF pole mitte parimatest parimate kokkutulek või spordivõistluse vaimus teatrikonkurss, vaid etenduskunstide loominguline pidupäev.

Minu arust on vahva, et B’OFFi programm on väga eklektiline ja mitmenäoline, alati üllatusi täis.

Rühmitus 10 x 10 meetrit teeb oma performance’is “Kingitus – kangelaste üheteistkümnes neljapäev” ränka tööd ja loob kõrget kunsti. Eesti kunstiakadeemia graafilise disaini tudengite lavastuses “Trajektoor” mängivad heli, visuaal ja kohaspetsiifiline atmosfäär, minimalistlik esteetika tekitab ühte ruumi live-aktsioonina heliilmad ja joonistusmaastikud.

Mitmendat festivali on platsis improgrupp Jaa!. Mida nende “Bifurkatsioonipunkt” endast kujutab, ei julge ma kirjeldada enne etenduse lõppu. Vilde teater saabub Tartust Meelis Hansingu lavastusega “Pierroo uus muinasjutt”, mis pajatab õnne- ja armastuseotsingutest ja sellest, et oma äratundmiseks tuleb vahel kaugel ära käia.

Viljandi kultuuriakadeemiat esindavad Helena Krinal, kes toob festivalile oma “Dändi”, tantsukeelse loo mehest, kes jumaldab hooletu elegantsiga enesekultust, ning Siim Maaten ja Artur Linnus, kes tõstatavad Gabriel Garcia Marquez’i jutustusel põhinevas lavastuses “Merehädalise pihtimuse” eksistentsiaalküsimuse: mis on jõud, mis ei lase inimesel surra ka kõige kriitilisemas olukorras. Surmamõistetule antud viimased 11 eluaastat on publiku ees Kunda huviteatri lavastuses “Pantelei Karmanovi sententsid”, mida kannavad siirus ja hoomamatu huumor.

Nukuteater mängib B’OFFil Anne Türnpu lavastust “Metsik urisev õnn”, kus tänapäine klantspiltide glamuur kohtub ürgse ja võltsimata naiseliku elujõuga ning omandab kosmilise mõõtme. Mis iseäranis uhke: Rakvere linnapildis võib festivalipäevil näha rahvusvahelise haardega tänavateatritegijate etteasteid. Ja esinejaid on tulemas veel ja veel. Ja veel.

Kas mainisin Sulle juba, et kõik, mis B’OFFil toimub, on kõikidele tasuta? Ühesõnaga: kui nemad kõik kokku tulevad, siis miks peaksid Sina jääma ükskõikselt koju konutama?

Tervita Mariat, kui nägema juhtud.

Ikka Sinu (täida ise)

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles