Kui pikalt olete olnud teatriga seotud?
Minu haridus on näitleja haridus. Mõlemaid teatreid, mida ma juhtisin, juhtisin ma loomingulise veendumusega, et ma olen otsapidi püüdnud trupiga mõelda, mitte ainult eelarvega. Ma olen tahtnud olla selle trupi liige, kus ma töötan. Ma ei tea, kas trupp on mind kunagi pidanud oma liikmeks, aga ma loodan.
Teatritööd olen nautinud eriti viimastel suvedel, kui olen saanud suveprojekte teha. Rutiini ei ole ja saan tulla kodusesse keskkonda, mängumaale tagasi. See on alati aidanud mul maailma paigas hoida. Ja loomingulises mõttes on see andnud vabaduse, mida mul ei olnud siis, kui olin teatris. See teadmine, et sa ei ole sellega liiga palju seotud, annab võimaluse seda nautida, kuna mul on teatud distants olnud selle ja igapäevase tööga justkui kõrvaltvaatajana.
Aga millest selline muutus,et sa aastaid tegutsesite teatris ja siis valisid radikaalselt hoopis teise valdkonna? Kas selleks oli mingi väga isiklik tõuge või oli see kõrvalvaatajana tekkinud impulss või oli see loogiline otsus. Kuidas see sündis?
Ta sündiski sellest samast, mille sa praegu ära sõnastasid, et me kõik oleme harjunud mõtelma, et see on radikaalne muutus. Mina väidan, et see on täiesti loogiline ja nii see saabki olla, et poliitikasse lähevad inimesed, kes on end mingi valdkonnaga kurssi viinud. Nendes peabki muude tegevuste kaudu küpsema teadmine, et midagi tuleks riigi tasandil teistmoodi korraldada.
Nii nad lähevad soovitatavalt mingiks ajutiseks perioodiks, mitte igaveseks ajaks täitma oma missiooni riigi juures. Ja kui neil veab, siis nad tajuvad õigel hetkel ära, millal see missioon algab. Kui neil ei vea, siis nad saavad kinga ja lendavad poliitikast välja või siis nad jäävad kinni - nad ei oska enam sealt ära tulla.
Poliitikaga tegelemine peaks olema ajutine tegevus. Siis oleks vähem seda probleemi,et poliitikutel kaob side ära pärismaailmaga ja reaalsusega ja siis tekiks vähem sellist pseudoühiskonda, kus poliitikud hakkavad ennast õigustama sellega, et kuna nende informeerituse tase on oluliselt suurem kui keskmisel valijal, siis on jube lihtne, kui saad lohutada ennast hommikul peegli ees sellega ,et valijad ongi lollid – nad ei tea, mis neile hea on, aga mina ju tean palju rohkem ja las nad sõimavad mind, minu mission on nende lollikeste eest hoolitseda.
Selline olukord on lihtne poliitikas tekkima, eriti kui sa oled väga pikalt seal olnud.Olles poliitikas, oled sa keskmisest suurema tähelepanu all, sinust sõltub inimeste igapäevane toimetulek. Ühiskondlik kriitika, mille osaliseks sa saad, on keskmisest kordades suurem. Selle jaoks, et mitte kriitika tulemusena tegutsemist lõpetada, pead välja töötama mingi kaitsemehhanismi. Aga see ei ole enam selline filter, mis ebakonstruktiivse kriitika eemale tõrjub, vaid tihtipeale hakkab tõrjuma ka adekvaatset kriitikat, sest raske on eristada, mis on konstruktiivne.
Sellepärast ma olen sügavalt veendunud, et poliitika ongi missioon. Sa lähed sinna ja ideaalis sa tajud, et nüüd on mu töö tehtud, ma hakkan tegema midagi muud, kas seda, mida ma enne tegin või nende kogemuste pealt, mida ma olen juurde saanud poliitikas, hoopis mingit kolmandat asja. Aga see on minu väike kujutlus sellest, milline oleks ideaal. Sellepärast ma arvan, et teatrist poliitikasse minek oli väga loogiline.
Arvan et poliitiku töö ja näitlejatöö on väga paljudes asjades sarnased . Nii nagu näitleja jutustab lugu , nii ka poliitik. Kui ta ei suuda visiooni luua, siis keegi ei usu, et see lahendus, mida ta pakub, maailma kuidagimoodi paremaks muudaks ja tuju paremaks teeks.