Juhtkiri: Kraavide linn Rakvere, kuid seda õnneks ajutiselt

Virumaa Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Teetööd.
Teetööd. Foto: Eeva Kaun / Postimees

Euroliidu rahade eest Rakvere tänavate alla uute veetorude paigaldamine on muutnud liiklemise linnas mõnevõrra ebamugavaks ja selline olukord kestab veel mõnda aega. Kui kesklinnas on lootust tänavad hilissügiseks taas asfaldi alla saada, siis teistes Rakvere piirkondades kestab torude panek järgmise suve lõpuni.


Ümberkorraldused liikluses tekitavad alati rohkesti segadusi ning nõuavad liiklejatelt enam tähelepanu. Autojuhtide pahameel on arusaadav. Aga kui oma sõite hästi kavandada ja kinni pidada lubatud sõidukiirusest, siis on kindlasti võimalik mõistliku aja jooksul ja autot lõhkumata vajalikud käigud ära teha ka praegustes oludes.

Teisalt ei ole mõtet teha töid ka kilplaste moodi, ilma katsetusi tegemata ja mitu korda.

Samas on tegemist siiski linnaliikluse ajutiste ebamugavustega ja linnaelanike seisukohast on korras torustikud ja neis voolava vee kvaliteet samuti olulise tähtsusega. Probleemid vee ja torudega ei pahandaks linnakodanikke kindlasti mitte vähem. Oluline on, et tööd käivad ja seda isegi lisaks toodud jõududega.

Kui ülesvõetud asfaldiga tänavaosad kaetakse korraga ja korralikult uue asfaldiga, siis lõpptulemusena paranevad teeoludki.
Linnavolikogu on kehtestanud Rakveres ka teede ja tänavate sulgemise maksu, mida iga päev laekub linnakassasse iga tänava eest, kus töid tehakse. Maksu eesmärk ei ole linnakassasse suurt raha teenida, vaid just kiirendada igasuguseid ehitustöid, mis tänavate sulgemist põhjustavad.

Rakvere linn on jagatud kolmeks tsooniks ja tänavatele kehtestatud koefitsiendid: kõnnitee koefitsient on 0,1, keskmise suurusega teel 1,0 ja bussiliiklusega tänaval 1,5. Nii läheb näiteks kesklinna piirkonnas bussiliiklusega tänava sulgemine tööde tegijale maksma ligikaudu 100 eurot päevas.

Tänavate sulgemismaksust on linnakassasse kogunenud juba üle 32 000 euro, mis on märkimisväärne summa. Ja selle eest saab omakorda kasvõi mõne teelõigu korda teha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles