Rakvere kesklinna kaevikud kooliajaks asfaldi alla ei saa

, arvamustoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rakvere kesklinna kaevikud kooliajaks asfaldi alla ei saa.
Rakvere kesklinna kaevikud kooliajaks asfaldi alla ei saa. Foto: Arvet Mägi

Raskesti liigeldavad ja autosid lõhkuvad Rakvere kesklinna tänavad muutuvad paremini sõidetavaks alles hilissügisel.

Lahtikaevatud ja seetõttu kõvakatteta tänavate asfalteerimine algab 21. augustil ja abilinnapea Allar Aroni sõnul peaks kesklinnas koolide piirkonnas septembri alguseks torude mahapanek lõpetatud olema.

“Töid tehakse mitme brigaadiga, et saaks kooliaasta alguseks valmis,” ütles Aron.

Torustikke paigaldava Viimsi Keevitus ASi tegevdirektor Jaak Ritso abilinnapea optimismi ei jaga ja lubas, et näiteks Lai tänav saab asfaldi alla alles novembri alguse poole ning Laada ja Posti tänaval lõppevad tööd oktoobris. Raudtee, Tööstuse, Koidula, Õllepruuli ja Vabriku tänava puhul on tema sõnul tõenäoline lõpptähtaeg septembris. Ritso ütles, et Laial tänaval alustatati töid käesoleval nädalal ja Tallinna tänaval hakatakse pihta alles paari–kolme nädala pärast. “Ega me fakiirid ei ole,” lausus ta ja lisas, et väga kiire asjade käik ei ole võimalik ka vaatamata sellele, et brigaade on juurde toodud.

Asfalteerimine on võimalik, kui konkreetsel lõigul on torustikud lõpuni ehitatud, kõik proovid ja katsetused tehtud ning klientide elamud uute torudega ühendatud, sest muidu tuleks Ritso sõnul asfalt uuesti eemaldada ja lõpptulemus oleks lapiline.

“Risti-rästi tehes ei ole mõistlik tänavaid kohe taastada,” juhtis ka Allar Aron tähelepanu asjaolule, et kui lahtikaevatud tänavatega ristuvad tänavad, nagu näiteks Lai tänav, samuti lahti kaevatakse, tuleks paigaldatud asfalt taas osaliselt eemaldada.

Kui vahepeal kaeti kinniaetud kraavid killustikuga, siis nüüd tuleb need Aroni sõnul tööde teostajal vastavalt linnavalitsusega sõlmitud kokkuleppele katta freesasfaldiga.

“Ostsin alles uue auto, olen sellega sõitnud kõigest 2000 kilomeetrit ja seda peamiselt Rakveres. Ja juba pean ostma uue roolivarda otsa,” ütles üks liikleja, kahtlustades probleemis torutööde tõttu halvenenud teeolusid.

Abilinnapea sõnul kehtib Rakvere linnas volikogu kehtestatud teede ja tänavate sulgemise maks, mille kohaselt vastavalt kolme teetüübi koefitsiendi ja kolmele linnapiirkonna tsoonile kehtestatud tariifide kombinatsioonile maksab tööde teostaja iga päeva eest, mil tänav on suletud, linnakassasse  maksu, mida tänavu on kogunenud juba üle 32 000 euro.

Eelmisel aastal laekus kogu aasta eest 21 000 eurot. Aroni sõnul taotles Viimsi Keevitus tänavate sulgemise maksu vähendamist poole võrra, kuid linnavalitsus seda taotlust ei rahuldanud.

“Praegune kord tundus mõistlik ja põhjendatud,” kommenteeris Aron linnavalitsuse otsust. Tema sõnul on maks kehtestatudki selleks, et tööd tänavatel ei jääks pikalt venima ja teed kauaks  suletuks.

“Rakvere linna eelarve kosub suure hooga, vaatamata sellele, et autod saavad liigelda. Hea meelega ei maksaks nii palju,” ütles Jaak Ritso ja lisas, et vajadusel kaetakse puudujääv osa tänavate sulgemise tasust teiste projektide vahenditest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles