Kabala bussifirma astub suurte kandadele

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viru-Kabala bussifirma M.K.Reis-X teenindab ka Rakvere linnaliinidel.
Viru-Kabala bussifirma M.K.Reis-X teenindab ka Rakvere linnaliinidel. Foto: Arvet Mägi/Virumaa Teataja

Ajal, mil paljud bussifirmad loobuvad väheste reisijatega liinide teenindamisest ning on sunnitud ka bussijuhte koondama, otsib üsna tundmatu nimega Virumaa bussifirma endale turul kohta.



Üheksa aastat tegutsenud Viru-Kabala bussifirma M.K. Reis-X on viimastel aastatel järjepidevalt oma haaret laiendanud ning suurendanud teeninduspiirkonda riigihangetel osaledes ning teiste bussifirmade suletud liine taaskäivitades.

Juulis Haapsalu ja Põhja-Läänemaa piirkonnas liinide teenindamist alustav ettevõte peab sõlmitud lepingu kohaselt uuendama bussiparki 16 uue bussiga.

Investeerib miljoneid

“Ühe bussi hind on orienteeruvalt 1,5 kuni 1,6 miljonit krooni, väiksemad bussid on odavamad,” rääkis bussifirma omanik-juhataja Margus Korka ning täpsustas, et praegu on bussipargi suuruseks 60-70 sõidukit.

“Riigihangetel oleme viimastel aastatel pidevalt osalenud, nii teenindame Pärnu maakonnas näiteks pooli liine, lisaks veel õpilasliinid,” ei pidanud Korka oma ettevõtet enam sugugi väikeseks.

Ja lisas, et kuna õpilasliinid suveks suletakse, tuleb tegelda uute lepingute sõlmimisega.

“Osa lepinguid bussijuhtidega on seotud õpilasliinidega ja seega praegu lõppenud, aga Pärnu maakonnas on meil 18 juhti, Rakveres umbes 53 ja Tallinnas paar,” rääkis Margus Korka bussifirma töötajate arvust.

“Ega siin muud ei olegi, kui raha tuleb, investeerime selle ettevõttesse,” ei pea Korka kummaliseks, et ajal, mil paljud ettevõtted maadlevad finantsras­kustega, laiendab M.K. Reis-X hoopis te­ge­vuspiir­konda ning bussiparki.

“Meie eelis ongi see, et meil on väikesed, keskmised ja suured bussid,” peab Korka oluliseks ettevõtte paindlikkust ja sellest tulenevat võimalust reageerida kiirelt muutuvale turuolukorrale.

Kimbutab suurettevõtteid

“Meil ei ole sellist juhtkonda, keda peab üleval pidama, keskendume teenuse pakkumisele,” tõi Korka välja eelise suurte tuntud bussifirmade ees ning lisas, et olulist rolli ettevõtte edukuses mängib ka hoolikalt valitud ja sissetöötanud meeskond.

M.K. Reis-X OÜ hakkab Haapsalus ja Põhja-Läänemaal teenindama kokku 22 bussiliini.

Seni vedasid neis piirkondades reisijaid GoBus ja Haapsalu Autobaas. Esimesel jääb töömahu vähenemisel üle 15 ja teisel kümmekond juhti. ASi GoBus tegevjuht Rene Alpius avaldas lootust, et Läänemaa liinidelt nii-öelda üle jäävad bussijuhid siiski töötuks ei jää, vaid võiksid tööd leida mõnes teises bussifirmas.

“Pole kunagi avaliku liini pealt kasu saanud. Loomulikult kaotame, kaotame käibes,” kommenteeris riigihanke kaotust ASi GoBus tegevjuht Alpius.

Möödunud aasta lõpus taaskäivitas Virumaa bussifirma ka Rakvere-Viljandi liini, mida varem teenindas AS GoBus, kes lõpetas aga liini teenindamise reisijate vähesuse tõttu. Alates aasta algusest teenindab M.K. Reis-X ka Rakvere linnaliine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles